بازدید هیات تجاری ارمنستان از ظرفیت های اقتصادی منطقه ویژه کاوه

هیات تجاری و اقتصادی ارمنستان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی کاوه از ظرفیت های اقتصادی این منطقه ویژه و شهرستان های ساوه و زرندیه بازدید کردند.

به گزارش فرینا، هیات ارمنی با همراهی تنی چند از تجار و بازرگانان ارمنی و آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان و دستیار اول، دستیار دوم و وابسته فرهنگی سفارت ارمنستان از این منطقه ویژه بازدید کردند.
این هیات در راستای سفر به شهرستان ساوه از شرکت آلوم پارس، کیش چیپس، عالیفرد (سن ایچ)، آبمیوه ژینو کارا آوه، گلخانه های آوه و منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه و دو واحد صنعتی شهرستان زرندیه بازدید کردند.
فرماندار شهرستان ساوه در حاشیه بازدید این هیات ارمنی از بخش های مختلف اقتصادی این شهرستان گفت: شهرستان ساوه از ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی برای سرمایه گذاری خارجی برخوردار است.
محمد بهاروند افزود: امید است در راستای این سفر ارتباطات اقتصادی بین شهرستان ساوه و کشور ارمنستان برقرار شود.
بهاروند گفت: استقرار شهرک سرمایه گذاری خارجی در ساوه فرصت مناسبی برای افزایش سطح همکارهای مشترک تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه است و ساوه به عنوان نگین اقتصادی استان مرکزی آماده فراهم کردن زیرساخت های لازم است.
فرماندار شهرستان ساوه افزود: شهر صنعتی کاوه به عنوان یکی از باسابقه ترین شهرهای صنعتی کشور با برخورداری بیش از 500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ نقش بسزایی در ایجاد ارزش افزوده اقتصادی کشور و استان مرکزی دارد.
سفیر ارمنستان در ایران نیز در حاشیه این بازدیدها گفت: هدف از این سفر بررسی زمینه های سرمایه گذاری مشترک و بهره وری از تجربیات ایران در بحث تولیدات مواد غذایی است.
آرتاشس تومانیان افزود: همکاری های مشترک تجاری ایران و ارمنستان آینده درخشانی دارد و این دو کشور در راستای همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی سابقه دیرینه دارند.
در ادامه این بازدید فرماندار زرندیه نیز گفت: بازدید از توانمندی های تجاری در ایجاد روابط اقتصادی بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور ارمنستان موثر است و بی شک این کشور می تواند از تجربیات تولید کنندگان ایرانی بهره مند شود.
جعفر نخستین افزود: حضور سفرای کشورهای مختلف در برنامه اقتصادی و سرمایه گذاری استان مرکزی پیش بینی شده است
شهرستان زرندیه با مرکز شهر مامونیه و جمیعت 64هزار نفر قطب صنعتی و کشاورزی استان مرکزی محسوب می شود که دراین شهرستان حدود 400 واحد تولیدی کوچک و بزرگ فعالیت دارند و 3شهرک صنعتی مامونیه، پرندک و زاویه در آن فعال است.
شرکت آلوم پارس در زمینه تولید کویل، ورق و فویل آلومینیوم فعالیت دارد و از سال 1353 فعالیت خود را در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه آغاز کرده، هم اکنون دارای 700 نفر نیرو است و به طور میانگین ماهانه بیش از یک هزار و 700 تن محصول تولید می کند.
کیش چیپس (مزمز) در شهرک صنعتی کاوه مستقر است و در زمینه تولید چیپس، آجیل و اسنک فعالیت دارد.
واحد تولیدی صنعتی عالیفرد (سن ایچ) نیز در سال 1357 در شهر صنعتی کاوه ایجاد شده و در زمینه تولید انواع کنسانتره میوه، شربت و آبمیوه فعالیت دارد.
شرکت ژینو کارا آوه در سال 1389 به منظور کشت گیاه آلوورا و تولید انواع نوشیدنی و محصولات بهداشتی در مسیر اتوبان ساوه - سلفچگان ایجاد شده است.
شهرک گلخانه ای آوه نیز در فضایی به مساحت یکصد هکتار، شامل 150 قطعه پنج هزار متری ایجاد شده و در این شهرک انواع صیفی جات، گل های رز هلندی، لیلیوم، توت فرنگی، آلوورا و گیاهان دارویی کشت می شود.
منطقه ویژه اقتصادی کاوه در 10 کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.
شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و صنعتی بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها : منطقه ویژه کاوه
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو