دو واحد تولیدی جدید با سرمایه گذاری 200میلیارد ریالی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

با هدف بی نیازی کشور از واردات و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو واحد تولیدی جدید در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

به گزارش فرینا، شرکت های تعاونی افتتاح شده، محصولاتی را تولید می کنند که پیش تر جزو محصولات وارداتی کشور محسوب می شد و با فعالیت این واحدهای تولیدی، ایران تا حد زیادی از واردات این محصولات بی نیاز خواهد شد.
شرکت آذرتجهیز طب ارس، فعالیت خود را با تولید انواع دستکش های طبی از جمله دستکش های جراحی، معاینه و نیترین آغاز کرده است و ظرفیت تولید این واحد 70 میلیون جفت دستکش از هر نوع است. این شرکت در آینده نزدیک به تولید انواع کیسه های انتقال خون و سایر تجهیزات مشابه پزشکی نیز اقدام خواهد کرد. میزان سرمایه گذاری این شرکت 110 میلیارد ریال عنوان شده است و با فعالیت آذرتجهیز طب ارس برای 164 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اشتغال ایجاد می شود. این کارخانه اولین واحد تولیدی کشور است که در این حجم به تولید دستکش های پزشکی اقدام می کند و از تکنولوژی روز دنیا بهره می برد.
شرکت تعاونی پروفیل یکتا ارس نیز بخشی از نیاز وارداتی کشور به پروفیل های آلومنیومی را مرتفع خواهد کرد. این کارخانه با سرمایه گذاری 98 میلیارد ریال تاسیس شده است و در صورت تکمیل فازهای تولیدی برای 150 نفر شغل ایجاد خواهد کرد. مقاطع صنعتی آلومینیومی بر اساس نیاز کشور و پروفیل های اختصاصی و ترمال بریک ، بخش اعظم تولیدات این شرکت را به خود اختصاص می دهد.
گفتنی است در مراسم افتتاح این کارخانه ها، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و برخی از مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا نیز حضور داشتند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو