رقابت هزار و 459 داوطلب ورود به دانشگاه در قشم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: یکهزار و 459 داوطلب قشمی ورود به دانشگاه های کشور روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با هم رقابت می کنند.

به گزارش فرینا، بهرام پور اشرف با بیان این مطلب اعلام کرد: تعداد داوطلبان امسال کنکور از قشم نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته و دختران با اختصاص 66 درصد از مجموع شرکت کنندگان در مقایسه با سهم 34 درصدی پسران تقریبا از آمار دو برابری برخوردارهستند.
وی با اعلام اینکه پنج گروه آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در قشم با هم رقابت خواهند کرد گفت: بیشترین شمار داوطلبان امسال قشم به گروه تجربی با 718 نفر که معادل 49 درصد کل داوطلبان است مربوط می شود و کمترین آمار این دوره نیز از آن شرکت کنندگان گروه هنر با 61 نفر معادل 4 درصد می باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم ادامه داد: گروه علوم انسانی با 305 نفر و اختصاص 21 درصد شرکت کنندگان پس از گروه تجربی در جایگاه دوم قرار دارد و گروه ریاضی با 188 نفر معادل 13 درصد و گروه زبان های خارجی هم با 187 نفر معادل 13 درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.
به گفته وی، داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی و همچنین علوم انسانی با 493 نفر در نوبت صبح روز پنجشنبه با هم رقابت می کنند و 61 علاقمند رشته هنر هم بعدازظهر پنجشنبه 15 تیر ماه برای ورود به دانشگاه در این آزمون سرنوشت ساز شرکت می کنند.
پور اشرف همچنین از رویارویی 718 داوطلب رشته علوم تجربی از شهرستان قشم در آزمون صبح روز جمعه 16 تیر ماه خبر داد و افزود: داوطلبان گروه زبان های خارجی با 187 نفر آزمون امسال را در عصر روز جمعه به پایان می برند.
او با آرزوی موفقیت برای داوطلبان پنج گروه آزمایشی، یادآور شد: بیش از 100 نفر از عوامل اجرایی بر نحوه برگزاری آزمون کنکور سال 97 – 96 قشم نظارت دارند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده و بیش از 15 هزار دانشجو در 10 دانشگاه و مرکز آموزش عالی این منطقه در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکترا مشغول تحصیل هستند.

حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امروز (5 شنبه) از روند برگزاری کنکور در جزیره قشم بازدید کرد.  

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو