صنعت پتروشیمی در آستانه عقد چند قرارداد بزرگ بین المللی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تعدادی از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی بزودی چند قرارداد بزرگ را با شرکت های صاحب نام بین المللی امضا می کنند.

به گزارش فرینا، علی محمد بساق زاده افزود: روند مذاکره با شرکت های معتبر خارجی از وضعیت مطلوبی برخوردار است و تفاهم نامه هایی که پیشتر با برخی از این شرکت ها امضا شده بود بزودی نهایی شده و در صورت فراهم شدن شرایط، به انعقاد قرارداد منجر خواهد شد.

بساق زاده گفت: کشورهای اروپایی همگام با رقبای آسیایی خود علاقمند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران هستند و مذاکره های انجام شده با این کشورها با حمایت های وزارت نفت ادامه دارد و باید به این نکته اشاره کرد که این قرارداد ها می تواند منجر به تحول و شتاب بخشی در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان شود و بدون تردید همکاری و تعامل میان دولت و مجلس برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده تاثیرگذارخواهد بود.

وی با بیان این که خارجی ها علاقه مند به حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران هستند، افزود: ایران سرزمین فرصت‌ها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است و باید با ایجاد زیرساخت ها شرایط را برای حضور دوباره شرکت های صاحب نام و همچنین سرمایه گذاران خارجی فراهم کنیم تا مسیر توسعه صنعت پتروشیمی هموارتر شود.

عضوهیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: ظرفیت های بسیاری برای همکاری با کشورهای توسعه یافته در صنعت پتروشیمی وجود دارد و ما نیز به آنها اعلام کرده ایم که هرگونه حضور در صنعت پتروشیمی ایران افزون بر سرمایه گذاری باید همراه با انتقال دانش فنی و فناوری های روز جهان باشد.

بساق زاده افزود: صنعت پتروشیمی ایران که با اتکا به خوراک فراوان مایع و گازی، نیروی کار تحصیل کرده و جوان، موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد و همچنین با دسترسی به آب های آزاد و نزدیکی به بازارهای هدف، بهترین صنعت برای سرمایه گذاری است و در این مسیر آماده حمایت از سرمایه گذاری های جدید هستیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و نیز تدابیر اندیشیده شده آمادگی داریم تا به عنوان حامی و پشتیبان از صنعت پتروشیمی ایران در تمام بخش های این صنعت حمایت کنیم.


امتیاز به خبر :