منطقه آزاد ماکو در حوزه فعالیت های قرآنی موفق است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو رتبه اول بین مناطق آزاد در حوزه قرآنی است.

به گزارش فرینا، حسین فروزان، در نشست اعضای ستاد اقامه نماز استان در منطقه آزاد ماکو فرهنگ ‌سازی برای توسعه و ترویج نماز را اقدامی ضروری و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: این منطقه در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی جزو برترین هاست و در حوزه قرآن بین مناطق آزاد رتبه اول را دارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: در اجرای تمامی طرح های عمرانی در منطقه آزاد ماکو به مقوله نماز و تجهیز نمازخانه ها توجه ویژه شده است.
رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی نیز در این نشست اعضای ستاد اقامه نماز استان در منطقه آزاد ماکو ، انعقاد تفاهم‌نامه میان ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های اجرایی استان برای بومی سازی برنامه های نماز را ضروری دانست و گفت: امسال این طرح به صورت آزمایشی در چندین دستگاه اجرایی استان اجرا می‌شود.
وی افزود: بر اساس این طرح ظرفیت‌های بومی برای ترویج و گسترش نماز در هر دستگاه مشخص و بر اساس آن با دستگاه مورد نظر تفاهم‌نامه همکاری منعقد می‌شود.
وی ادامه داد: راهکارهای مطلوب برای توسعه فرهنگ نماز در دستگاه های اجرایی و جامعه باید دنبال شود و طرح بومی سازی برنامه های نماز اقدامی در این مسیر به شمار می رود.
وی اقدامات صورت گرفته در حوزه های دینی و قرآنی منطقه آزاد ماکو را خوب ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت‌های متعددی در این منطقه و استان وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای توسعه بیشتر این فرهنگ استفاده کرد.
وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و مسئولان باید تلاش کنند تا با شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌ها کارهای بهتری در این حوزه انجام داده شود.
در این جلسه مقرر شد تا در آینده نزدیک اجرای طرح بومی‌سازی در دستگاه‌های اجرایی با حضور کارشناسان ستاد اقامه نماز در استان آغاز ‌شود.
اعضای ستاد اقامه نماز استان بعد از ورود به منطقه آزاد ماکو با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامغ شهدا ادای احترام کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو