جابجایی بیش از 178 هزار مسافر در خردادماه از فرودگاه کیش

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش خبر داد که ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 4 میلیون مسافر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عزت الله محمدی گفت: تعداد اعزام و پذیرش مسافر در آخرین ماه از فصل بهار سال 96، 178 هزار و 279 نفر بوده است که از این تعداد مسافر، 174 هزار و 574 نفر در پروازهای داخلی و‌3 هزار و 705 نفر در پروازهای خارجی تردد داشته‌اند .
وی ادامه داد:تعداد پروازهای انجام شده در این ماه نیز 1594 پرواز بوده است که تعداد 102 پرواز در مسیر کیش به دبی و بالعکس انجام شده است .
محمدی با اشاره به افزایش تقاضای پروازی از استان‌های مختلف به مقصد کیش در خصوص بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاهی کیش نیز گفت:ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 4 میلیون مسافر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی جزیره از آبان سال 92 در زمینی به وسعت 90 هزار متر مربع آغاز شده است و به احتمال زیاد تا شهریور سال 97 به پایان می‌رسد .
به گفته ی محمدی روند ساخت این ترمینال تاکنون بیش از 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر در مرحله اجرای عملیات نازک کاری و خرید و نصب تجهیزات برقی، مکانیکی و فرودگاهی است .
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی کیش را یکی از مهم‌ترین اقدامات زیر ساختی در جهت توسعه گردشگری دانست و ادامه داد: ترمینال جدید فرودگاه کیش پس از فرودگاه امام خمینی دومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور است که ظرفیت پذیرش سالانه گردشگران در جزیره کیش را به 4 میلیون و 400 هزار گردشگر افزایش خواهد داد .
وی توضیح داد که در ساخت این ترمینال 22 کانتر برای پروازهای داخلی و 12 کانتر نیز برای پروازهای خارجی پیش‌بینی شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :