ورزشگاه مجهز کریکت امسال در منطقه آزاد چابهار ساخته می شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود استعدادهای فراوان ورزشکاران در رشته کریکت و حمایت از این رشته تا پایان امسال ورزشگاه مجهز کریکت در این منطقه ساخته می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کردی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد برای رشته های مختلف ورزشی زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع در قالب دهکده المپیک در نظر گرفته که در ابتدا سالن ورزشی 2 هزار نفری ورنا با زیربنای پنج هزار و 727 متر مربع و اعتبار 170 میلیارد ریال خرداد امسال افتتاح شده است.
وی افزود: این مجموعه ورزشی تا 50 هزار متر مربع جای توسعه دارد و ورزشگاه کریکت با استانداردهای روز دنیا نیز در قالب آن ساخته می شود.
وی تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار در مجموعه ورزشی المپیک برای ساخت ساختمان های ورزش های آبی، بدنسازی، استخربازی، استادیوم فوتبال و مهمانسرا جانمایی کرده است.
وی با بیان اینکه 80 درصد ملی‌ پوشان ورزش کریکت ایران در همه رده‌ های سنی ساکن شهرهای چابهار، کنارک و نیکشهر هستند، خاطرنشان کرد: راه ‌اندازی یک ورزشگاه استاندارد بین المللی می ‌تواند علاوه بر ارتقای توان ورزشکاران بومی، زمینه برگزاری رقابت های لیگ استانی، کشوری و بین المللی را مهیا کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تیم ‌های کریکت در تمام شهرهای سیستان ‌و بلوچستان فعال هستند و چابهار با هشت باشگاه کریکت رسمی و 14 باشگاه خصوصی، ظرفیت فراوانی در این رشته دارد که می ‌توان روی آن سرمایه ‌گذاری کرد.
کردی استقرار فدراسیون کریکت در چابهار را خواستار شد و افزود: بازیکنان کریکت سیستان و بلوچستان به ویژه چابهار سابقه حضور در همه رده ‌های تیم ملی و نیز شرکت در تورنمنت‌ های آسیایی و بین ‌المللی را در کارنامه خود دارند.
وی ادامه داد: ساخت ورزشگاه کریکت و توجه به این رشته ورزشی و تامین تجهیزات ورزشکاران کریکت، سیستان و بلوچستان را به یکی از کشورهای قدرتمند کریکت در دنیا تبدیل خواهد کرد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو