برگزاری همایش حفاظت و امنیت بنادر هرمزگان در بندر شهید رجایی

همایش ارتقاء حفاظت و امنیت بنادر استان هرمزگان با حضور مدیران کل اطلاعات و بنادر و دریانوردی استان در سالن اجتماعات منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان در این همایش که با حضور جمع کثیری از نیروهای حراست و یگان حفاظت بنادر استان هرمزگان برگزار شد، طی سخنانی به تشریح شرایط حساس منطقه در مقطع کنونی و همچنین ضرورت مقابله با گروه های تکفیری پرداخت.
حجت الاسلام سلیمی، بندر شهید رجایی را از جمله مهم ترین گلوگاه های اقتصادی و تجاری کشور توصیف کرد و گفت: این بندر همواره مورد طمع دشمنان بوده و هست که باید در مباحث امنیتی دقت و مراقبت کرد.
مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان، راهکارها و راهبردهایی را در راستای ارتقاء حفاظت و امنیت بنادر استان هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی تبیین کرد.
در ادامه این همایش مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با بیان اینکه قدرت های بزرگ جهان به دنبال اعمال نفوذ و حاکمیت در خلیج فارس هستند، گفت: بندر شهید رجایی در نقطه کلیدی خلیج فارس واقع شده و جایگاهی غیرقابل انکار در تجارت بین المللی دارد که بر همین اساس، دشمنان به دنبال اعمال حاکمیت مصنوعی خود بر این منطقه هستند.
اله مراد عفیفی پور افزود: نیروهای حفاظتی و حراستی بنادر، چشم های بیدار کشور در حوزه تجارت دریایی هستند که ضروری است نسبت به تهدیدات فیزیکی و مجازی توانمندی و آگاهی خود را افزایش دهند.
عفیفی پور امنیت و آرامش حاکم بر بندر شهید رجایی به عنوان یک مجموعه بزرگ اقتصادی را قابل ستایس دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی، شرایطی امن در این بندر فراهم شده و هزاران نفر مشغول به در آرامش فعالیت هستند.
رییس حراست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء دانش اطلاعاتی و اشراف یافتن نیروهای حراستی و حفاظتی نسبت به مسایل روز عنوان کرد و  گفت: حفاظت از دارایی های سازمان بنادر، کشتی ها و میلیاردها تومان سرمایه مردم در بنادر وظیفه خطیری محسوب می شود که باید تلاش کنیم تا امنیت پایدار را در بندر شهید رجایی و بنادر تابعه حاکم کنیم.
حسن دادور، بندر شهید رجایی را از جمله مهم ترین مراکز حیاتی کشور توصیف کرد و افزود: بیش از 60 درصد عملیات صادرات و واردات و همچنین بیش از 80 درصد عملیات کانتینری کشور در این بندر انجام می شود که حفظ و صیانت از این مجموعه اقتصادی، اهمیت و حساسیت بالایی دارد.
دادور در پایان به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتقاء شاخص های امنیتی بزرگترین بندر تجاری کشور پرداخت. 


 

امتیاز به خبر :