ایجاد «شهر رسانه‌ای» در منطقه ویژه پیام

رئیس شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام از ایجاد شهر رسانه‌ای در این منطقه ویژه خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید زرندی در نشست هم‌اندیشی مشترک هیئت‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی پیام و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد یک شهرک لجستیک از اولویت‌های طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام است. برای تأسیس این شهرک با تعدادی از شرکت‌های و تیم‌های داخلی و خارجی مذاکراتی داشته‌ایم و در این زمینه بررسی‌های همه انجام‌شده است.
زرندی افزود: یکپارچه‌سازی اطلاعات، ساماندهی مناسب حمل‌ونقل، انبارداری اصولی، جابه‌جایی کالا، بسته‌بندی و برنامه‌ریزی امنیتی از اهدافی است که در ایجاد شهرک لجستیکی موردتوجه خاص قرار خواهد گرفت.
وی گفت: مراحل مطالعاتی اجرای طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام در دستور کار است تا مشخص کنیم چه صنایعی را می‌توانیم برای فعالیت در شهرک این منطقه بپذیریم.
رئیس شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: مکان مناسب برای استقرار هر یک از صنایع و بررسی پیرامون محل ایجاد پایانه صادراتی و ایستگاه راه‌آهن ازجمله مطالعات در دست اجرا است.
زرندی ساماندهی اقتصاد کشور را مستلزم حضور فعال بخش خصوصی در عرصه تولید و کارآفرینی دانست و گفت: اتاق بازرگانی البرز در توسعه استان نقش مهمی را ایفا می‌کند.
وی از مقدمات اجرای طرح بین‌المللی تأسیس شهرک «آی. سی.تی» در این منطقه خبر داد و گفت: برای ایجاد این شهرک تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت سرمایه‌گذار سنگاپوری منعقد شده است این شرکت در زمینی به وسعت 350 هکتار احداث خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام همچنین از برنامه‌ریزی برای استقرار شهرک دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد و گفت: این منطقه مسئولیت تأمین زمین و انجام زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد این شهرک برعهده‌گرفته است .
زرندی افزود: با توجه به تأثیر نقش‌آفرینی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان امضاشده است .
وی با اشاره به مشکل کمبود بودجه طی سه سال اخیر، گفت: برای رفع این مشکل مجوز لازم برای مشارکت بخش خصوصی در طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پیام را دریافت کرده‌ایم.
رئیس شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: یکی از پروژه‌های بااهمیت بحث ایجاد شهر رسانه‌ای در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام است و در این زمینه برنامه‌هایی در دست تهیه است.
زرندی گفت: طرح ایجاد شهر رسانه‌ای این منطقه در شورای عالی اتحادیه فضای مجازی نیز مطرح و مورد استقبال قرارگرفته است.


 

برچسب ها : منطقه ویژه پیام
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو