حضور فعال منطقه آزاد قشم در دوره های آموزشی جایکا

مدیر پروژه جایکا در قشم از حضور فعال منطقه آزاد قشم در دوره آموزشی «توسعه مناطق آزاد صنعتی و ویژه اقتصادی با محوریت جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی» در مرکز آموزشی آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در توکیو خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید بنی عامریان گفت: توسعه همه جانبه جزیره و اجرای طرح های درآمد زا و اشتغال آفرین نیازمند سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد قشم است و برنامه ریزی های این سازمان برای جذب مستقیم سرمایه خارجی قوت گرفته است.
وی ادامه داد: آشنایی با قوانین و مقررات بین المللی در خصوص ایجاد و شناخت زیرساخت های لازم برای کارکرد مؤثر مناطق آزاد، سیاست گذاری، فرآیندهای اجرایی، برنامه ریزی و توسعه مناطق آزاد و مکانیسم های جذب سرمایه گذاری خارجی از جمله مهمترین سرفصل های این دوره آموزشی هستند.
مدیر پروژه جایکا در قشم اظهار داشت: در این دوره علاوه بر حضور دو تن از کارشناسان مدیریت های جذب سرمایه، بازاریابی و صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، کارشناسانی از کشورهای برزیل، اتیوپی، فلسطین، موریتانی، اردن، کوبا، هندوراس، زیمباوه و نیجریه حضور دارند.
به گفته بنی عامریان این دوره در قالب کارگاه های آموزشی از تاریخ 7 تیرماه در ژاپن شروع شده و 31 تیرماه در اندونزی به پایان خواهد رسید.
بنا به این گزارش، جایکا سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

امتیاز به خبر :