دانش آموزان سرمایه اصلی توسعه جزیره هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیداری صمیمانه با 27 دانش آموز نخبه بخش شهاب قشم با مقالات و پژوهش ها، اختراعات و دستاوردهای آنان در مسابقات مختلف استانی و کشوری آشنا شد و به آنان برای ارتقای سطح علمی در حوزه های مختلف دانش، پژوهش و فناوری قول همکاری داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در این دیدار گفت: خدمت کردن به دانش آموزان افتخارآفرین مایه مباهات است و گفت و شنود با آنان خستگی را از تن انسان به در می کند.
وی با تجلیل از همت والای دانش آموزان، اظهار کرد: تسلط این دانش آوزان در ارائه مقالات و پژوهش ها علیرغم تمام محدودیت هایی که در قشم وجود دارد چشمگیر و ستودنی است.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: استعداد و توانمندی تمامی دانش آموزان جزیره به ویژه دانش آموزان بخش شهاب بر کسی پوشیده نیست و در صورت فراهم ساختن بسترهای مناسب، بی شک به توانمندترین و ماهرترین نیروی های انسانی در این منطقه تبدیل می شوند.
مومنی گفت: این دانش آموزان کلیدداران آینده جزیره هستند و در انتخاب آنان نه دختر و پسر بودن که شایستگی، توانمندی و اخلاق جزو معیارهای مهم می باشد.
وی با تاکید بر لزوم استمرار بورسیه دانش آموزان قشمی، افزود: بورسیه 50 دانش آموز قشمی برای راهیابی به دانشگاه های معتبر کشور و تحصیل و پژوهش بدون دغدغه، یکی از اقدامات سازمان منطقه آزاد برای تربیت نیروی انسانی متخصص برای آینده قشم است و برنامه ریزی برای بورسیه دانش آموزان دبیرستانی را  نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به دانش آموزان بخش شهاب قول فراهم ساختن امکانات لازم برای پیشرفت تحصیلی داد و اضافه کرد: آمادگی داریم تا دستاوردها و مهارت های دانش آموزان برتر را  از آنان خریداری نماییم تا علاوه بر ایجاد انگیزه با چرخه اقتصادی جامعه بیشتر آشنا شوند.
مومنی اظهار کرد: در قشم 17 میدان نفتی و گازی، بیش از چهار و نیم تریلیون مترمکعب گاز و بیش از 400 میلیارد بشکه نفت وجود دارد اما اینها سرمایه اصلی قشم نیست بلکه این دانش آموزان توانمند که در آینده به نیروهای متخصص تبدیل می شوند سرمایه اصلی قشم هستند.
وی با استقبال از طرح های پژوهشی دانش آموزان در حوزه محیط زیست و آب، تاکید کرد: بحران محیط زیست هم اکنون یک بحران جدی ملی و بین المللی است و از همکاری با دانش آموزان برای کاهش ناهنجاری های محیط زیستی در آینده استقبال می کنیم.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم به دانش آموزان فعال در حوزه گردشگری پیشنهاد داد تا از رویکرد «قشم جزیره ای برای کودکان» بیشترین بهره را برده و با راه اندازی دپارتمان گردشگری جوانان شیوه نوینی در گردشگری و اشتغالزایی فراهم کنند.
مومنی در پایان با تشکر از زحمات شبانه روزی مدیر آموزش و پرورش بخش شهاب و والدین دانش آموزان، بر آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای هرگونه همکاری در حوزه فراهم ساختن امکانات و ارتقای دانش و مهارت آینده سازان ایران از جزیره قشم تاکید کرد.
شایان ذکر است در این جلسه که با حضور رسول اکبری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم،  عبدالجواد کمالی مشاور مدیرعامل در امور توسعه و عمران روستایی و سید مسلم دریانورد مدیر آموزش و پرورش بخش شهاب قشم برگزار شد، دانش آموزان با اهدای لوایح از خدمات مهندس حمیدرضا مومنی در حوزه آموزش و پرورش قدردانی کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو