رها سازی بیش از 2 میلیون قطعه بچه میگو در دریای عمان

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح بازسازی ذخایر بومی دریا در مناطق ساحلی استان از رهاسازی بیش از 2میلیون قطعه بچه میگوی سفید هندی در دریای عمان خبر داد.

به گزارش فرینا، هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به برداشت بی رویه از دریا و کاهش برخی از گونه‌های بومی آبزی در آب‌های ساحلی استان اظهار کرد: در سال‌های اخیر و در پی بروز بیماری لکه سفید، تکثیر و پرورش بچه میگوی سفید هندی از چرخه تولید میگوی کشور خارج شده است.
وی با اشاره به پرورش گونه صادراتی وانامی شیشه ای در استخر‌های پرورش میگو افزود: ذخایر میگوی بومی سفید هندی در دریا با خطر کاهش و انقراض مواجه است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به رهاسازی بیش از دو میلیون قطعه میگوی بومی درخورهای منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: با همکاری مرکز تکثیر آبزی پروری چابهار‌، پرورش و رهاسازی این نوع میگو در سراسر ساحل سیستان و بلوچستان در دستور کار است.
میرمرادزهی با اشاره به رشد 10درصدی صید درسال 95 و بلوچستان گفت: صیادان استان با استحصال بیشاز 250 هزار تن آبزیان از دریا برای دومین سال پیاپی رتبه‌ نخست صید کشور را کسب کردند.
وی با بیان اینکه آمار صید هرسال در جلسه کمیتۀ علمی آمار صید سازمان شیلات ایران در خرداد ماه سال بعد تصویب و تعیین می‌شود، افزود: در سال 94 نیز صیادان استان با صید بیش از 230 هزار تن رتبۀ نخست کشور را کسب کردند.
مدیرکلشیلات سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: میزان صید صنعتی استان که غالبا از آب‌های دور انجام می‌شود؛ در سال92 حدود 111هزار تن، در سال 93 حدود 152هزار تن و سال 94مقدار 155هزار تن بوده که این میزان برای سال 95 به حدود 160هزار تن رسیده است.
وی درپایان بیان کرد: این استان با دارا بودن 42 درصد سهم صیدبین استان‌های جنوبی و 40 درصد سهم صید کشور و تامین بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی کشور نقش مهم وبسزایی در تامین اشتغال و اقتصاد کشور ایفا می کند.

امتیاز به خبر :