پایان تیرماه؛ آخرین فرصت برای ارائه اظهار نامه مالیاتی در قشم

نماینده مالیاتی سازمان منطقه آزاد قشم از پایان فرصت اشخاص حقوقی و شرکت ها برای ارائه اظهار نامه مالیاتی تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش فرینا، امیر سلکی بیان کرد: براساس ابلاغیه هیات وزیران به شمار53355 مورخ 95.5.16 معافیت مالیاتی تنها برای مجوزهای صادرشده از سوی سازمان های مناطق آزاد تجاری و صنعتی محقق می شود و در اجرای آن، شرایط شکلی و محتوایی مجوز فعالیت و تاریخ بهره برداری، مواردی است که صرفا توسط این سازمان ها اعلام می شود.
نماینده مالیاتی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: فعالان اقتصادی باید پیش از ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اخذ یا تمدید مجوز فعالیت اقتصادی براساس ابلاغیه هیات وزیران، به سازمان منطقه آزاد مراجعه کنند.
وی گفت: همچنین اشخاص حقوقی که شرکت خود را در محدوده مناطق آزاد ثبت کرده و بخشی از کار آنان در خارج از این محدوده قرار دارد باید مالیات فعالیت اقتصادی خارج از محدوده منطقه آزاد را بپردازند.
سلکی گفت: براساس ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی، فعالین اقتصادی پس از اتمام مدت زمان معافیت تابع قوانین خاصی هستند که با پیشنهاد هیأت وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد و مشمول مقررات خاص مالیاتی هستند و هرگونه تطبیق و تفسیر قوانین مالیاتی در محدوده مناطق آزاد با قانون مالیات مستقیم، با روح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی منافات دارد.
بر اساس ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و قانون اصلاح ماده (13) این قانون، اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه به انواع فعالیتهای اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از‌تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت 20 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیاتهای مستقیم معاف خواهند بود و پس از‌انقضاء این مدت سال تابع مقررات مالیاتی خواهند بود که با پیشنهاد هیأت وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو