لزوم تعامل تأمین اجتماعی با واحدهای تولیدی در منطقه ویژه بوشهر

به مناسبت هفته تأمین اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعى استان بوشهر به همراه معاونین آن اداره کل و معاون منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از واحد تولیدی ارکان شیمی بازدید کردند.

به گزارش فرینا، اکبر صابری افزود: سرمایه گذاران مستقر در این مجموعه اقتصادى، از عملکرد تأمین اجتماعى استان نسبت به گذشته رضایتمندى بیشترى دارند که این مهم به تغییر رویکردها در مدیریت فعلى این اداره کل مرتبط است.

صابری ضمن تشکر از مدیرکل تأمین اجتماعى استان به دلیل اهمیت و توجه به شرکت هاى مستقر در منطقه ویژه، گفت: اجراى طرح بخشودگى جرایم بیمه اى براى کارفرمایان، کمک بسیار خوبى به مقوله هاى تولید و اشتغال بود.

وی همچنین خواستار تمدید مهلت بخشودگی جرایم بیمه‌ای سرمایه گذاران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از سوی اداره کل تأمین اجتماعی شد تا کارفرمایانی که به دلایلی از قبیل ناتوانی در پرداخت، عدم اطلاع و... نتوانستند در مهلت مقرر مراجعه کنند این فرصت دوباره برآی آنها لحاظ شود.

جانشین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادى بوشهر با اشاره به این که ارتباط و تعامل بیشتر تأمین اجتماعی با صنایع و واحدهای تولیدی باعث آشنایی بیشتر این واحدها با قوانین و مزایای بیمه‌ای خواهد شد، افزود: از مدیرکل تأمین اجتماعى استان بوشهر درخواست داریم نشستى با سرمایه گذاران مستقر در این مجموعه داشته باشند تا واحدهای تولیدی که دارای مشکلاتى در حوزه بیمه و تأمین اجتماعى هستند بررسی و مرتفع گردد.

در ادامه این بازدید مدیرکل تأمین اجتماعى استان بوشهر نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی از اعتبارات دولتی استفاده نمی کند و بخش عظیمى از تأمین اعتبار آن را از طریق کارفرمایان انجام می‌گیرد.

خسروانی افزود: اجراى طرح بخشودگی جرائم بیمه اى یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی برای کارفرمایان بود که اجرا شد و اکنون نیز با در نظر گرفتن شرایطى ادامه دارد.

وی به رفع موانع اداری در سازمان تأمین اجتماعی ویژه واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: باید با حمایت بخش خصوصی، زمینه ساز فعالیت آنها برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال باشیم.

مدیرکل تامین اجتماعى استان بوشهر، عملکرد ارکان شیمى را از جهات مختلف موفق خواند و افزود: مدیرعامل این کارخانه یکى از کارفرمایان برتر و نمونه استان بوشهر است.

مدیرعامل کارخانه ارکان شیمى نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد سازمان تأمین اجتماعی و برخورد با ارباب رجوع در مقایسه با گذشته بسیار بهبود یافته است، گفت: تمامی همکاران ما به این وضعیت اذعان دارند و این جای تشکر دارد.

محمد جزى افزود: یکی از مشکلات امروز ما کمبود نیرو است و افراد جویای کار تنها بدنبال کار اداری هستند.

جزی با بیان اینکه در پرداخت حق الزحمه و بیمه به موقع اقدام مى کنیم، گفت: بسیاری از افراد تنها به دلیل سختی کار و محیط کارگاهی حاضر به کار در شرکت ها نمی شوند.

مدیرعامل کارخانه ارکان شیمى افزود: کارخانه ما تنها شرکت تولید کننده کودهاى فسفاته در کشور است و به دلیل نیاز داخلی نتوانستیم صادرات این محصول را انجام دهیم.


برچسب ها : منطقه ویژه بوشهر
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو