افزایش فعالیت صنایع تولیدی در بندرامام (ره)

تخلیه انواع کالاهای اساسی در بندرامام خمینی(ره) طی 3 ماهه نخست سال جاری با 13 درصد رشد به بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن رسید.

به گزارش فرینا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با بهره گیری از توانمندی های منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، تخلیه انواع کالاهای اساسی در 3 ماهه نخست سال جاری به میزان 3 میلیون و 207هزار تن، نسبت به مدت مشابه رشد 13درصدی داشته است.
ابوطالب گرایلو در تشریح این موضوع افزود: از ابتدای سال جاری علاوه بر شناورهایی که حامل انواع کالا بوده اند، 59 فروند کشتی صرفا حامل کالاهای اساسی بوده و با پهلوگیری در اسکله های این بندر کالاهای خود را تخلیه کرده اند که از این تعداد 20 فروند کشتی حامل دانه های روغنی به میزان یک میلیون و 81 هزار تن بوده است.
گرایلو گفت: آمارها نشان می دهد به منظور تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و فعال سازی کارخانجات داخلی تصفیه شکر، تخلیه شکر خام در 3 ماهه نخست سال 96 به میزان 436هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی بیش از 400 درصد داشته است.
گرایلو در تشریح مزایای حاصل از فعالیت صنایع تبدیلی در این مجتمع بزرگ بندری افزود: دانه های روغنی در صنایع تولید روغن خام خوراکی در کشور مصرف می شود و کاهش وابستگی به واردات روغن خام و تامین نیازکشور به کنجاله به عنوان یکی از عناصر اصلی خوراک دام و طیور، از جمله مهمترین مزایای اقتصادی رشد واردات دانه های روغنی به شمار می آید.
یادآور می شود طی بهمن ماه سال گذشته فاز نخست کارخانه تولید روغن خوراکی به منظور تأمین روغن خوراکی و کنجاله مورد نیاز کشور از دانه های روغنی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) احداث شده است، به بهره برداری رسید.


 

امتیاز به خبر :