ساخت دو گیت ثابت منطقه آزاد اروند در مراحل پایانی

مدیر توسعه زیرساخت های فیزیکی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کار ساخت دو گیت ثابت در آبادان و خرمشهر مراحل پایانی خود را طی می کند.

به گزارش فرینا به نقل از برنا ـ آبادان، فالح صفایی با اشاره به طراحی چهار گیت ثابت در شهرهای آبادان و خرمشهر شامل جاده آبادان ـ اهواز، آبادان ـ ماهشهر، خرمشهر ـ اهواز و جاده امام صادق برای ساخت، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی 30 ماهه برای اجرای این 4 گیت اکنون 18 ماه از زمان آغاز به ساخت آن می گذرد و پیشرفت های خوبی در کار حاصل شده است.
وی گفت: کار احداث ساختمان گیت آبادان(جاده آبادان ـ اهواز) تمام شده و تنها کارهای نهایی باقی مانده است و پیش بینی می شود تا مردادماه سال جاری به بهره برداری کامل برسد.
صفایی با بیان اینکه انتقال بار ترافیکی نیز همراه با افتتاح ساختمان به انجام می رسد، افزود: کار ساخت اِلمانهای مربوطه با طراحی های خاص و متفاوت و با بهره گیری از توان مشاوران ملی در دست انجام است که برای آبادان یک اِلمان فلزی با نماد پالایشگاه و برای خرمشهر یک اِلمان بتنی با نماد مسجد جامع پیش بینی شده است.
مدیر توسعه زیرساخت های فیزیکی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: برای استقرار گیت های موقت اقدامات متفاوتی از جمله اجرای برخی تاسیسات، برق، آی.تی، علائم ترافیکی به انجام رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام عملیات محصور سازی محدوده منطقه آزاد اروند به طول 31 کیلومتر طی دو مرحله توضیح داد: در مرحله نخست به طول 16 کیلومتر از شلمچه تا انتهای شهرک صنعتی خرمشهر و در مرحله دوم به طول 15 کیلومتر از شهرک صنعتی خرمشهر تا جاده ماهشهر به انجام رسید.
صفایی عنوان کرد: در جریان محصور کردن محدوده منطقه آزاد اروند در برخی مکان ها به دلیل وجود موانع طبیعی و یا قانونی از جمله وجود زمین های باتلاقی و یا زمین های تحت پوشش محیط زیست، کار به صورت فیزیکی انجام نشد و به جای آن دوربین های مدار بسته جهت نظارت و کنترل نصب و فعال سازی شد.
مدیر توسعه زیر ساخت های فیزیکی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تفاوت محل گذر فیزیکی خودروها در آبادان برای وسایل نقلیه سواری کوچک و در خرمشهر برای خودروهای ترانزیتی پیش بینی شده است.
صفایی افزود: ساخت جاده «وای پس» برای رفت و برگشت خودروها، در آبادان 6 دهنه خروجی و 5 دهنه ورودی لحاظ شده، برای جاده امام صادق اِلمانی نداریم.
به گفته وی کار قیرپاشی جاده های احداث شده ظرف روزهای آینده انجام و لاین های مربوطه آماده می شود.

** عکس تزیینی است

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو