آموزش‌های مهارتی به بانوان روستای تیس

سرپرست دانشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: این دانشگاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به بانوان روستای تیس آموزش‌های مهارتی به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار "ارسلان دژکام" با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری مرکز آموزش‌های آزاد این دانشگاه ارائه خدمات آموزشی - مهارتی در بین جوامع روستایی و شهرستان است، افزود: برای 30 نفر از بانوان متقاضی شغل و ارتقای شغلی به‌ویژه کارآفرینی در زمینه‌های مختلف، یک دوره آموزش یک‌ماهه در رشتهٔ کامپیوتر زیر نظر اساتید مجرب در حال انجام است.
وی بابیان اینکه روستاییان مستعد آموزش، تولید هستند و وظیفه ما توانمندسازی این جامعه هست، اظهار داشت: کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی می‌تواند بیکاری‌های فصلی مناطق روستایی را کاهش داده و صنعتی شدن بافت روستایی را به دنبال داشته باشد.
دژکام گفت: توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری‌رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور مهم‌ترین رسالت دانشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار هست.
وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها، نوعی پرورش "کارآفرین" است، افزود: کارآموزان پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسب و یا درنهایت می‌توانند فرصت شغلی ایجاد نمایند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو