آخرین وضعیت از اتصال راه‌آهن چابهار به شبکه ریلی سراسری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار آخرین وضعیت اتصال راه‌آهن این منطقه به شبکه ریلی سراسری را تشریح کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، عبدالرحیم کردی در ارتباط با وضعیت اتصال راه آهن چابهار به شبکه ریلی سراسری، اظهار کرد: راه آهن شریان اصلی ارتباطی است که کریدور جنوب به شمال و شرق را معنا می‌بخشد. خوشبختانه در دولت فعلی تمرکز بسیار خوبی در ارتباط با ساخت راه‌آهن انجام شد و شاهد پیشرفت 25 درصدی راه‌آهن چابهار به زاهدان هستیم.
وی ادامه داد: با اتصال چابهار به زاهدان منطقه آزاد چابهار به شبکه ریلی سراسری وصل می‌شود، اما طرح این است که مجددا از زاهدان به مشهد وصل شده تا با توجه به آنتن‌های فرعی در افغانستان و پاکستان راه ریلی موجود ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این که به نظر می‌رسد ظرف سه سال آینده قطعه اول پروژه در مدار قرار گیرد، عنوان کرد: در ارتباط قطعه دومی که از زاهدان به مشهد است با چند سرمایه‌ گذار مذاکره شده و اگر بتوان به نتیجه نهایی رسید این پروژه نیز سرعت خواهد گرفت.
کردی در مورد فعال کردن محور شرق کشور، خاطر نشان کرد: معتقدم که اگر می‌خواهیم به اهداف مشخص شده در سند توسعه ملی برسیم لازم است راه‌آهن منطقه آزاد چابهار را به عنوان اصلی ترین پروژه کشور در منطقه شرق در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: در صورتی که راه‌آهن از چابهار به مشهد متصل گردد از این طریق می‌توانیم علاوه بر افغانستان و پاکستان به ترکمنستان نیز وصل شویم.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو