آخرین وضعیت فرودگاه ماکو

فرودگاه منطقه آزاد ماکو که از دو ماه پیش کار خود را آغاز کرده در حال حاضر با یک ترمینال مسافری موقت در حال فعالیت است که قرار است تا دو ماه دیگر جای خود را به ترمینال اصلی فرودگاه بدهد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، فرودگاه منطقه آزاد ماکو که از سه سال پیش کلنگ زنی شده بود سرانجام در اردیبهشت ماه امسال به صورت رسمی کار مسافرگیری را آغاز کرد و نخستین هواپیما روز ۱۷ اردیبهشت‌ ماه در این فرودگاه به زمین نشست. در حال حاضر هفته‌ای سه پرواز به صورت رفت و برگشت به تهران در روزهای فرد از طریق این فرودگاه انجام می‌شود و البته برنامه ریزی شده که روزانه دو پرواز در این فرودگاه انجام شود.
به گفته مدیر این فرودگاه، قرار است علاوه بر تهران، شهرهای مشهد، ارومیه، تبریز و همچنین جزیره کیش نیز به برنامه پروازی فرودگاه ماکو اضافه شود.
اکنون با توجه به آماده نبودن فضای فرودگاهی ماکو، پروازها در نوبت صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود، ولی طبق اظهارات جمشیدی، تا پایان امسال با راه اندازی سیستم تامین نور در شب، امکان سرویس‌دهی و نشست و برخاست هواپیماها در تمامی ساعات شبانه روز فراهم خواهد شد.
فاصله این فرودگاه ۴۰۰ هکتاری تا شهر ماکو ۴۰ کیلومتر و تا مرز بازرگان ۷۰ کیلومتر است. ضمن این که فضای در نظر گرفته شده برای شهر فرودگاهی ماکو چیزی حدود ۲۰۰۰ هکتار است.
مدیر فرودگاه ماکو منابع تامین مالی این فرودگاه را تماما از درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو دانسته و معتقد است با توجه به نزدیکی ماکو به کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان، این فرودگاه می‌تواند نقش مهمی در انتقال و ترانزیت بار و مسافر ایفا کند.
این فرودگاه قرار بود در سال گذشته به بهره برداری برسد ولی به گفته حسین فروزان ـ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو ـ طولانی شدن فرآیند بوروکراسی برای کسب مجوزها سبب تاخیر در راه‌اندازی این فرودگاه شد.
فرودگاه ماکو در حال حاضر تنها با یک شرکت هواپیمایی‌ مشغول فعالیت است که به گفته مدیران آن، مذاکرات برای امضای قرارداد با شرکت‌های دیگر و همچنین برقراری پروازهای کوتاه برد با هواپیماهای کوچک‌تر از قبیل ATR در حال انجام است.

امتیاز به خبر :