اقدام جهادی برای کاهش آسیب های سازمانی در قشم

مشاور مدیر عامل و مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم در نشستی صمیمانه با امام جمعه شهرستان از اقدام جهادی این اداره برای کاهش آسیب های و نواقص سازمانی و اداری در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا عباسی در این نشست گفت: این اداره کل در بازه زمانی مذکور (دو سال گذشته) با حمایت و مساعدت حمیدرضا مؤمنی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در یک فرآیند هدفمند سعی داشته مشکلات و معضلات به جای مانده از سنوات قبل در سازمان را تا حد امکان برطرف سازد.
وی ادامه داد: با رصد نشانه ها و علائم رخدادهای نامطلوب و شناسایی آفت ها و آسیب ها برای حال و آینده جزیره نیز برنامه ریزی و نسبت به تسریع در رفع آسیب های شناسایی شده، اقدامات مؤثری به انجام رسیده و چنانچه این اداره کل طی این دو سال توفیقی بدست آورده حاصل حمایتهای بی دریغ و ارزشمند شخص مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بوده است.
عباسی با بیان تلاش شبانه روزی و جهادی مدیرعامل سازمان، بیان داشت: از زمان حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خدمات زیادی در تمامی حوزه ها اعم از فرهنگی، گردشگری، عمرانی، اقتصادی و... انجام شده و در این مدت اگر عده ای از مغرضان و ورشکستگان سیاسی و سازمانی درهر قالبی ایجاد اصطکاک کاری نمی کردند این امکان وجود داشت تا در حال حاضر شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتری به مردم فهیم جزیره  قشم باشیم.
وی ادامه داد: ساکنین جزیره هوشیار هستند و می دانند چه کسانی نقش سرعت گیر و چه کسانی نقش خدمت رسان دارند، ولی متأسفانه طی این مدت این افراد با شایعه پراکنی و انتشار خزعبلات علیه مدیران خدوم سازمان، وقت زیادی از اداره کل حراست و مدیرعامل دلسوز جزیره جهت حل و فصل و خاتمه دادن به شایعات بی اساس به خود اختصاص دادند.
عباسی با بیان تدوین اطلس آسیب شناسی جزیره اظهار داشت: تهیه شناسنامه امنیتی و اطلس آسیب شناسی جزیره قشم برای اولین بار از بدو تشکیل سازمان منطقه آزاد قشم  که علاوه بر اینکه موجب تقدیر و تحسین و استقبال مراجع امنیتی پایتخت قرار گرفته، بازتاب بسیار خوبی در سایر حراست های دستگاه های کل کشور داشته که یکی از اقدامات این اداره کل در دوسال گذشته است.
به گفته وی این اقدام به نحوی مورد توجه قرار گرفته که برخی از دفاتر مرکزی حراست از این اداره کل خواستار بهره برداری از موضوعات شناسنامه مذکور به منظور تهیه و تدوین شناسنامه امنیتی در دستگاه متبوع خود شده اند.
مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تهیه بیش از چندین گزارش چند صد صفحه ای در راستای اهداف ذاتی حراست ها مبنی بر آسیب شناسی و ارائه راهکار و پیشنهاد به منظور نیل به اهداف ارزشمند مدیرعامل سازمان جهت خدمات رسانی به مردم شریف جزیره قشم نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده است.
وی پیشگیری از نابودی ذخایر ارزشمند دریایی خلیج فارس به منظور احیاء مجدد ذخایر آبی و رونق اشتغال جوانان در امر صیادی در دریا را یک وظیفه ملی و دینی دانست و از اقدامات این اداره کل حراست برای تحقق این موضوع سخن گفت.
عباسی از جانمایی، طراحی، ساخت و راه اندازی ساختمان حراست و انتظامات بندر بین المللی کاوه سازمان با نام ساختمان مدافعان حریم ولایت نیز سخن گفت و افزود: از زمان راه اندازی و شروع فعالیت کاری بندر بین المللی کاوه قشم تاکنون (حدوداً 17 سال) هیچگونه چاره اندیشی و اقدام خاصی بابت ساخت و تخصیص اتاق کار مناسب برای کارکنان حراست و انتظامات، به نحوی که درخور شأن و جایگاه حراست باشد اتخاذ نگردیده بود و کلیه کارکنان مذکور در طی این مدت با حداقل امکانات و تجهیزات، در یک اتاقک (کانکس) مشغول به فعالیت بوده اند.
در ادامه صابر قهرمانی مدیر کنترل و نظارت سازمان در خصوص حفاظت و صیانت از اراضی ملی بیان داشت که وی بر اساس دستور رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان زیر نظر مستقیم اداره کل حراست فعالیت می نماید و طی این مدت حدوداً 90 درصد از اراضی ملی که بصورت غیر قانونی تصرف گردیده بود را رفع تصرف و به بیت المال عودت داده است.
امام جمعه شهرستان قشم نیز با خوشامدگویی به مدیرکل حراست، مدیر کنترل و نظارت سازمان و کارکنان سازمان گفت: حراست دارای قداست خاصی بوده و اقداماتی که از سوی این اداره کل صورت پذیرفته جای تقدیر و تحسین دارد.
حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار اظهار داشت: از منظر حفظ امنیت، حفظ جایگاه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در این منطقه، تلاشهایی جهت تثبیت منافع نظام از سوی حراست صورت گرفته که بسیار ارزشمند می باشد و انشالله این مجموعه بتواند در آینده با کادر مجربی که در اختیار دارد منافع نظام را در این منطقه تثبیت نماید.
وی ادامه داد: از منظر درون سازمانی نیز پیشگیری و مراقبت از فضای کار در مجموعه سازمان، ترویج اخلاق مداری در محیط کار، نیازمند یک تعامل و هم افزایی میان مجموعه حراست با مجموعه معاونت فرهنگی سازمان می باشد.
امام جمعه قشم بیان کرد: امروزه در نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر عرصه ای که وارد می شوید چراغ راه که همان فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) می باشد مهیا بوده و همانگونه که در اسلام، قرآن و فرمایشات ائمه داریم، در انقلاب اسلامی نیز فرمایشات حضرت امام (ره) و امروزه هم فرمایشات حضرت آقا را در اختیار داریم که اینها در کنار هم راه را برای همه روشن می سازد؛ لذا حراست ها باید از دو منظر درون و برون سازمانی در عرصه ملی و منطقه ای فعالیت و نظارت داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار با تشکر و قدردانی زحمات شبانه روزی مهندس مؤمنی اضافه کرد: در این مدت اقدامات ارزشمندی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم صورت پذیرفته و مهندس مؤمنی تلاش و زحمات زیادی برای این منطقه کشیده و آرزو داریم که ایشان بتوانند چند سالی دیگر با همین توان در این منطقه کار کنند تا جزیره قشم به حد مطلوب و استاندارد برسد.
وی ادامه داد: جزیره قشم دارای عقب ماندگی زیادی بوده و مدیرعامل سازمان با نگاه توسعه ای جهت جبران این عقب ماندگی ها تلاش فراوانی نموده اند.
امام جمعه شهرستان قشم گفت: بنده طی چهار سال حضور در جزیره با چهار مدیرعامل مختلف سروکار و فعالیت داشته ام؛  ولی تاکنون سابقه نداشته مدیرعاملی با این پشتکار برای این منطقه زحمت بکشد.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار اظهار داشت: بحمدالله با حضور مهندس مؤمنی و تلاش های شبانه روزی وی و ارائه خدماتی نظیر آبرسانی به روستاهای جزیره، ایجاد کمپ پارکها در نقاط مختلف جزیره، آسفالت راه های مواصلاتی شهر قشم و... موتور حرکتی سازمان روشن بوده و بصورت دائم در حال فعالیت می باشد البته به این مطلب واقف هستیم که حل و فصل برخی مشکلات قطعاً زمان بر خواهد بود.
امام جمعه شهرستان قشم در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه حراست و سایر دستگاه ها، کارکنان حراست را سربازان حضرت ولی عصر(عج) قلمداد و عنوان داشتند این عنوان و افتخار جزء قداست کار حراست می باشد.
در این نشست صمیمانه مدیرکنترل و نظارت سازمان و تنی چند از رؤسای واحدهای اداره کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

امتیاز به خبر :