رفع موانع تولید و تسهیل امور دغدغه مسئولان منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: اولویت این سازمان بر این است تا مسائل مرتبط با تسهیل و رفع موانع تولید در جلسه های متعدد مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و این جلسات را بهترین راهکار برای حل مشکلات صنایع می دانیم.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه به دفعات زیاد این جلسات تشکیل شده و رفع موانع تا حدی که در حوزه اختیارات و توان سازمان است انجام شده است، افزود: تلاش می کنیم با دعوت از مسئولین استانی و کشوری موانع ملی واحدهای تولیدی را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: در تصمیمات مختلفی که در حوزه رفع موانع تولید اتخاذ می شود، وحدت رویه داریم و بانکها نباید به دلیل وجود بدهی بخش خصوصی و واحد های تولیدی از ارائه خدمات به آنان خودداری کنند و همچنین در ارائه خدمات و تسهیلات تسریع نمایند .
جلیلی اظهار کرد: هدف این است که با ‌تعامل مطلوب بین دستگاه های خدمات رسان، بانک ها و بخش خصوصی بتوانیم بستری فراهم کنیم تا بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد و بتواند بدهی خود را به بخش های مختلف پرداخت کند چراکه تحقق این مهم به رفع موانع اشتغال کمک می کند.
وی خاطر نشان کرد: مشکلات معادن منطقه بررسی و آسیب شناسی شده و درصددیم با فعال کردن معادن غیرفعال و تعیین تکلیف معادن غیر فعال مشکلات این بخش نیز حل شود.
جلیلی اطلاع رسانی و آموزش صاحبان صنایع و تولید کنندگان را در خصوص مزایا و قوانین منطقه آزاد ضروری دانست و ادامه داد: برخی از تولیدکنندگان و مدیران واحدهای تولیدی باید نسبت به مسایل روز آگاه و توانمند بشوند و خود را به مسایل؛ قوانین و حمایت هاخصوصا در بخش صادرات تجهیز بشوند.
این مسئول یادآور شد: امیدواریم با برگزاری جلسات مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بتوانیم گام های موثری در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ماکو برداشته و بستری فراهم کنیم تا این واحدها به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.
در این نشست تعدادی از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان موانع و مشکلات واحدهای تولیدی خود، اعم از کمبود نقدینگی ،عدم وصول مطالبات، تقسیط بیمه کارگران و اعطای تسهیلات کم بهره، عدم همکاری برخی از دستگاه های خدمات رسان را بیان کرده و خواستار مساعدت و پیگیری از دستگاه های ذیربط و مسئولان منطقه آزاد و استانی در حل مشکلات خود شدند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو