برگزاری دومین نشست توسعه همكاری های ایران و تركیه در منطقه ویژه پیام

دومین نشست همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه با حضور اوغور کولسوز معاون استاندار ازمیر ترکیه، هیات همراه و مدیر عامل و جمعی از مدیران شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست که به ریاست مشترک سعید زرندی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام و اوغور کولسوز معاون استاندار ازمیر ترکیه برگزار شد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله ترانزیت و حمل و نقل کالا ایجاد و خط مسافری بین فرودگاه پیام و ازمیر ترکیه و استفاده فناوری های  نوین و همکاری های اقتصادی بین منطقه ویژه اقتصادی پیام و کشور ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این نشست مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با توجه به تمایل وافردو طرف برای همکاری با یکدیگر روند همکاری ایران وترکیه را طی دو سال گذشته بسیار خوب ارزیابی کرد.
سعید زرندی همچنین تحکیم ارتباطات اقتصادی و گسترش دوستی بین کشورهای منطقه را اصلی ترین رویکرد در تعاملات جمهوری اسلامی بعد از گشوده شدن دروازه های اقتصادی ایران به روی جهان برشمرد.
زرندی در ادامه با توجه به  گشایش فصل  جدید سرمایه گذاری و تجارت  بین ایران و ترکیه حضور سرمایه گذاران ترکیه در منطقه پیام گفت: زمینه های مشترک فعالیت های اقتصادی، صنعتی، تجاری برای سرمایه گذاری خارجی در منطقه فراهم شده است و آنها  می توانند در طرح ها و پروژه های توسعه پیام به ویژه در طرح ایجاد پایانه صادراتی، ایجاد سامانه تجارت الکترونیک، ساخت هتل و هتل داری، ساخت انبار های مسقف و سوله ها و در تولید محصولات، مشارکت نمایند.
وی افزود: آگاهی بخشی به سرمایه گذاران ترکیه ای در خصوص فرصتهای همکاری مشترک و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام، از موارد ضروری برای توسعه بیشتر همکاری های تجاری و اقتصادی استان البرز و ترکیه  است.
در ادامه این نشست معاون استاندار ازمیر ترکیه ضمن اعلام آمادگی ترکیه در خصوص راه اندازی خط پروازی بین ازمیر و فرودگاه پیام اشاره کرد و گفت: فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام  به لحاظ نزد یکی به پایتخت می تواند مناسبترین مکان  جهت راه اندازی خط پروازی برای  ازمیر ترکیه و ایران  باشد .
در این نشست مدیر منطقه آزاد اژه ترکیه گزارشی از پیشرفت های صنعتی و اقتصادی در این منطقه ارائه کردند و زمینه همکاری های مشترک برای همکاری متقابل دو منطقه را فراوان و حائز اهمیت برشمردند .  
 

*راه اندازی خط پروازی بین ازمیر و فرودگاه پیام البرز

معاون استاندار ازمیر کشور ترکیه اعلام کرد که کشورش برای راه اندازی خطر پروازی بین ازمیر و فرودگاه پیام در استان البرزآمادگی دارد.

اوغور کولسوز گفت: فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام به لحاظ نزدیکی به پایتخت می تواند مناسب ترین مکان برای راه اندازی خط پروازی بین ازمیر ترکیه و ایران باشد .



 

برچسب ها : منطقه ویژه پیام
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو