علی خدیور مدال طلای ارزروم ترکیه را تقدیم مونسان کرد

علی خدیور قهرمان دو و میدانی رقابت های بین المللی ارزروم ترکیه مدال طلای خود را به پاس زحمات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حمایت از حوزه ورزش تقدیم وی کرد.

به گزارش فرینا، به نقل از  ایرنا جزیره کیش، علی خدیور قهرمان دو و میدانی 400 متر که در رقابت های بین المللی ارزروم ترکیه ( خرداد ماه امسال ) رکورد جدیدی بازمان 45:64 صدم ثانیه را به نام خود ثبت کرده بود با حضور در دفتر مونسان مدال خود را به وی تقدیم کرد. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با قدردانی از تلاشهای خدیور خطاب به این قهرمان ملی گفت: با توجه به شرایط سنی و فرصت کوتاه باقی مانده باید تمام توان خود را برای کسب مدالهای مختلف به نمایش گذارید . 
علی اصغر مونسان ابراز امیدواری کرد تا این قهرمان ملی بتواند در رقابت های آسیایی مدال طلا و در المپیک رنکینگ های مناسبی را کسب کند تا افتخاری برای کشور و جزیره کیش باشد. 
مونسان با تاکید براینکه استعداد یابی از سنین پایین صورت گیرد افزود: استعدادهای خوبی در میان بومیان کیش وجود دارد که باید شناسایی و پرورش یابند.
وی در مورد حمایت سازمان از ورزشکاران جزیره گفت: سازمان منطقه آزاد کیش همواره حامی ورزشکاران است اما فدراسیون ها نباید وظیفه ذاتی خود را در حمایت از ورزشکاران فراموش کنند .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه سازمان در حد مقدورات خود و با سازوکار داخلی از ورزشکاران دفاع می کند افزود: متاسفانه نگاه به منطقه ازاد کیش به گونه ای دیگر است و اینکه چون ورزشکار به کیش تعلق دارد بنا براین سازمان باید از آن حمایت مادی کند.
مونسان با تاکید براینکه فدراسیون ها باید از مدال آوران و قهرمانان کیش همچون دیگر قهرمانان کشور حمایت مادی و معنوی کنند، گفت: باید نگاه دولتی از ورزش برداشته شود .
وی با اعلام اینکه منطقه آزاد کیش از کمک های خود به ورزشکاران دریغ نخواهد کرد افزود: تمام تلاش ما این است که از دغدغه های ورزشکاران بویژه بومیان کیش کاسته شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بر ایجاد منابع و همچنین جذب حامیان مالی برای حمایت از ورزش تاکید کرد و گفت: مدل ورزش باید به سمت جذب حامیان مالی باشد چرا که دولت محدودیت منابع دارد .
مونسان از مسئولان ورزش کیش خواست تا از ظرفیت های بخش خصوصی به ویژه فعالان بخش اقتصادی برای حمایت از ورزش استفاده کنند.
وی درمورد رفع دغدغه اشتغال ورزشکاران گفت: اینکه آنها دغدغه اشتغال دارد مربوط به کل کشور است، ورزشکاران کیش از لحاط حمایتی در وضعیت بهتری قرار دارند .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بر استعداد یابی و توسعه ورزش بانوان و همچنین گسترش ورزشهای ساحلی (فوتبال و والیبال) و کسب رتبه یک در این زمینه تاکید کرد.
علی خدیور نیز دراین دیدار خواستار حمایت بیشتر از ورزشکاران و رفع دغدغه اشتغال برای کسب نتایج بهتر شد و به حضور خود در رقابتهای آسیایی 2018 در جاکارتا اندونزی و همچنین المپیک 2020 اشاره کرد . 
وی با قدردانی از رحمات مربی خود فردین محمد زاده، وی را از رکورد داران دو و میدانی کشور دانست و گفت: دسترسی به مدال در رقابتهای پیش رو دور از ذهن نیست اما منوط به این است که ورزشکار دغدغه ذهنی نداشته باشد.
محمد جاسم پور مسئول خانه بومیان کیش نیز به همراه دو ورزشکار بومی نیز با اهدای تندیسی از طرف خانه بومیان از حمایت های مونسان قدردانی کردند .
حسین جلالی معاون ورزش و آموزش کیش با بیان اینکه استعدادهای خوبی در ورزش کیش همچون اسکواش و دو و میدانی وجود دارد گفت: در شرایط کنونی هفت هزار نفر دارای کارت بیمه ورزشی هستند و 100 مربی در رشته های مختلف هدایت ورزشکاران را بر عهده دارند. 
علی خدیور در سالجاری با ثبت زمان 45:64 توانست ضمن جابجایی رکورد ملی به نشان طلای رقابت های بین المللی دو و میدانی ارزروم ترکیه دست یابد. 
پیش از این رکورددار دوی 400 متر ایران سجاد هاشمی آهنگرانی بود که خدیور توانست این رکورد را پس از شش سال جابه جا کند. 
خدیور در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی باکو با ثبت رکورد 45:92 ثانیه سوم شد و نخستین مدال بین المللی خود را کسب کرد. 
کسب مدال برنز از رقابتهای ترکیه در سال 95، قهرمانی رقابتهای داخل سالن جام فجر سال 95 نیز در ماده 400 متر با ثبت رکورد 48:45 ثانیه ، قهرمانی در رقابت های قهرمانی کشور در سال 94 در 60 متر داخل سالن و قهرمانی و کسب دو مدال طلا در رقابت های جایزه بزرگ تهران در سال 95 در دو 100 متر و 200 متر از جمله عناوین و مقام های کسب شده توسط این دو و میدانی کار است . 
در این نشست یوسف انصاری مشاور مدیر عامل، قدرت ابراهیمی مدیر کل دفتر ریاست و چند تن از بومیان کیش نیز حضور داشتند.


 

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو