راه اندازی سامانه یکپارچه فروش بلیط مراکز تفریحی و گردشگری قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه راه اندازی سامانه یکپارچه فروش بلیط مراکز تفریحی و گردشگری جزیره از هفته آینده خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی در حاشیه نشست توجیهی و هماهنگی طرح هوشمند و الکترونیک فروش و عرضه بلیط اماکن تفرحی و گردشگری جزایر قشم، هرمز و هنگام در محل این اداره کل و در جمع خبرنگاران گفت: نرم افزار یکپارچه فروش بلیط مراکز تفریحی و گردشگری جزیره قشم به همت مدیریت فن آوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد آماده شده و از هفته آینده در اماکن، مراکز و سایت های گردشگری جزایر قشم، هرمز و هنگام ارائه می شود.

جعفری حسینی با اعلام اینکه روند روبه رشد گردشگری قشم در مسیر توسعه و روز آمد شدن قرار گرفته و متوقف نخواهد شد، افزود: با توجه به ثبت اطلاعات مراکز تفریحی و گردشگری در سامانه، امکان دسترسی همه افراد و همه کانترهای هتل های قشم و آژانس های مسافرتی رسمی به سامانه فروش بلیط مراکز تفریحی و گردشگری فراهم شده است.

وی گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با توجه به تخفیف های در نظر گرفته شده از سوی مراکز تفریحی در جزایر یاد شده، اقدام به خرید بلیط نمایند و مدیران هتل ها،  آژانس ها و تورها نیز می توانند ضمن خرید و پیش خرید بلیت ها به قیمت مناسب، خدمات شایسته و مناسب تری به گردشگران و مسافران خود ارائه نمایند .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این امر نه تنها باعث سهولت و بهینه سازی تهیه و رزرو بلیت اماکن و سایت های گردشگری در قشم خواهد شد، بلکه باعث می شود گروه های مختلف اعم از بازاریابان، آژانس ها، کانترهای هتل و قشموندان بتوانند با بهره گیری از تخفیفات ویژه، بلیط خود را از این سامانه تهیه نمایند.

جعفری حسینی سامانه یکپارچه فروش بلیط را واجد مزایا و ظرفیت های بسیار ارزشمند دانست که می تواند باعث اعتلای محرز و مشهود گردشگری قشم بشود.

وی، اخذ گزارش لحظه ای از ظرفیت باقی مانده مراکز تفریحی و گردشگری به صورت تجمیعی و تفکیکی، امکان اخذ انواع گزارش های لحظه ای آماری به صورت تجمیعی و تفکیکی مورد نیاز از وضعیت مراکز تفریحی و گردشگری، امکان کنترل و نظارت هر چه بهتر نهادهای مسئول بر قیمت خدمات مراکز تفریحی بدون مراجعه حضوری را بخشی از امیتازات راه اندازی این سامانه دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امکان اتصال کارت قشموندی به این سامانه و اعمال تخفیف های ویژه خرید به قشموندان و رعایت رضایت ساکنین و بومیان جزیره قشم، امکان کنترل و کاهش فعالیت مراکز تفریحی غیرمجاز از طریق هدایت گردشگران، آژانس های مسافرتی و حتی کانترهای هتل ها به رزرو بلیط مراکز مجاز تفریحی و گردشگری قشم هم از دیگر امتیازات سامانه یکپارچه فروش بلیط باتوجه به اعمال تخفیف های در نظر گرفته شده می باشد.

امکان پاسخگویی به شکایات گردشگران با توجه به مشخص بودن مرکز ارائه دهنده خدمت، نوع خدمت و سانس بلیط فروخته شده، افزایش درآمد مراکز تفریحی و گردشگری با رزرو بلیط به صورت مستقیم و بدون واسطه توسط گردشگران و مسافرین و کاهش هزینه مراکز تفریحی و گردشگری بابت حذف چاپ بلیط با توجه به صدور بلیط الکترونیکی از طریق سامانه یکپارچه فروش هم از دیگر امتیازات راه اندازی این سامان است که جعفری حسنی از آن نام برد.

جعفری حسینی ادامه داد: امکان استرداد و لغو بلیط های فروخته شده باتوجه به شرایط اضطراری (خرابی تجهیزات، بدی آب و هوا و ...) و برگشت وجه بلیط در لحظه به حساب کاربری خریدار بلیط و امکان رزرو مستقیم و بدون واسطه بلیط مراکز تفریحی و گردشگری توسط افراد در کارتابل کاربری مستقل خود هم از دیگر امتیازات این سامانه است.

وی یادآور شد سایت فروش اینترنتی بلیط مراکز اقامتی و تفریحی هفته آینده طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

بنا به این گزارش، سامانه یکپارچه فروش بلیط مراکز تفریحی و گردشگری در قشم با هدف احترام به گردشگران و حقوق قشموندان با حمایت مدیریت فن آوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم و در نتیجه نشست ها و جلسات متعدد درون سازمانی و هماهنگی های مستمر با مدیران مراکز تفریحی و گردشگری برای اجرای هر چه بهتر آن تا پایان این هفته راه اندازی می شود.




 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :