نقش منطقه آزاد چابهار در اقتصاد ایران

مشاور رییس جمهور گفت: منطقه آزاد چابهار نقش های مختلفی را در اقتصاد ایران ایفا می کند.

به گزارش فرینا، اکبر ترکان در بازدید از سایت صنایع سنگین منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگاران گفت: نقش لجستیکی این منطقه متکی به بندر شهید بهشتی است که شبکه راه های پسکرانه ای و راه آهن چابهار - زاهدان آن را به جغرافیای اصلی کشور متصل می کند.
وی ادامه داد: چابهار از نظر ظرفیت های لجستیکی و بندری، وجود انبارهای ثابت، سردخانه های مجهز می تواند خدمات پشتیبانی لجستیکی به کشورهای افغانستان و آسیای میانه ارائه کند.
ترکان افزود: نقش دیگر منطقه آزاد چابهار در بخش صنایع سنگین هم چون مجتمع فولاد مکران و مجموعه ای زنجیره ای از فعالیتهای پتروشیمی تحت عنوان نگین مکران است که هر دو پروژه در دست احداث است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مجموعه های دیگر در بخش صنعت مربوط به صنایع سبک هم چون بسته بندی چای و برنج، روغن کشی، تن ماهی، حبوبات، مواد غذایی و شیلات در این منطقه فعال شده است و حجم بالایی از مشاغل جدید را به خود اختصاص داده است.
اکبر ترکان را در این سفر مهدی بازرگان معاون تولید، صادرات و فناوری، محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امیر دریادار ملک زادگان مدیر پروژه منطقه آزاد جاسک و عضو هیات مدیره چابهار، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و معاونین و مدیران این سازمان همراهی کردند.

امتیاز به خبر :