کسب مقام نخست استارت آپ میتاپ تبریز توسط شرکت دانش بنیان منطقه آزاد ارس

شرکت دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس با استارت آپ «کشت کالا» عنوان نخست رویداد علمی استارت آپ میتاپ تبریز را به خود اختصاص داد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت آرمان تایماز ارس به عنوان ارائه دهنده استارت آپ «کشت کالا» با اشاره به برگزاری رویداد علمی استارت آپ میتاپ تبریز، عنوان کرد: کشت کالا در مرحله اول توانست به جمع 10 ارستارت آپ برتر این رویداد راه پیدا کرده و در مرحله نهایی نیز با تایید داوران حاضر در رویداد، عنوان نخست را به خود اختصاص داد.
محمد زرندی افزود: یکی از دلایل برگزیده شدن این استارت آپ، عملیاتی شدن آن بود. به طوریکه این طرح هم اکنون در مرحله اجرا قرار دارد و به سودآوری رسیده است.
وی در مورد مشخصات طرح «کشت کالا»خاطرنشان کرد: «کشت کالا»برنامه تجارت الکترونیک در بخش کشاورزی است که علاوه بر امکان ارائه و فروش محصولات کشاورزی و باغی، فعالان این حوزه می توانند نیازهای خود اعم از ماشین آلات و کود را نیز از طریق این نرم افزار و سایت تامین کنند.
زرندی هدف از فعالیت در این حوزه را کاهش مشکلات بخش کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون نبود بازارهای جامع در حوزه کشاورزی یکی از معضلات فعالان این حوزه است و در کنار آن آفتی به نام دلال ها نیز معمولا زحمت یک ساله کشاورزان را بر باد داده و حقوق مصرف کننده ها را پایمال می کنند.
این فعال حوزه دانش بنیان، تاکید کرد: نگاه ابتدایی «کشت کالا» به بازارهای داخلی بوده است اما اخیرا توانسته ایم به موفقیت هایی در زمینه صادرات نیز دست پیدا کنیم و هدف نهایی امکان افزایش صادرات محصولات کشاورزی و افزایش سهم ایران در این بازار جهانی است.
زرندی رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال را از مهمترین اهداف شرکت دانش بنیان آرمان تایماز ارس، عنوان کرد و گفت: «کشت کالا» تا به امروز برای 200 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و این مقدار اشتغال بدون هیچ هزینه ای برای دولت و بخش خصوصی صورت گرفته است.
وی افزود: هم اکنون 200 نماینده در شهرهای مختلف به طور رسمی با کشاورزان ارتباط دارند و نیازهای کشاورزان را به سایت و اپلیکشین «کشت کالا» منتقل می کنند. علاوه بر این 550 کاربر فعال نیز هم اکنون از طرح «کشت کالا» استفاده می کنند.
زرندی تصریح کرد: هم اکنون طرح افزایش نمایندگی های «کشت کالا» را در برنامه داریم و در صورت محقق شدن این موضوع، میزان اشتغال در حوزه کشاورزی بیشتر خواهد شد.
گفتنی است، تیمی متشکل از محمد زرندی، امیر اسکویی و سید امید حسینی، استارت آپ «کشت کالا» را پایه ریزی کرده اند. شرکت آرمان تایماز ارس نیز که در سال 1388 در ارس تاسیس شده است، یکی از شرکت های فعال دانش بنیان در منطقه آزاد ارس محسوب می شود و در سال 95 نیز به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان مرکز رشد و فن آوری های ارس پذیرفته شده است. این شرکت به عنوان تنها نماینده منطقه آزاد ارس در اولین نمایشگاه تخصصی کشاورزی منطقه آزاد ماکو، شرکت داشت.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو