پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس برگزار می شود

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس گفت: پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس برگزار می شود.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری افزود: فراخوان جشنواره طی ماه جاری منتشر و با رونمایی از پوستر جشنواره عملا این رویداد مهم هنری در این منطقه شروع می شود.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام یافته این جشنواره همانند سالهای گذشته در ایام تعطیلات نوروزی برگزار می شود و از نظر زمان بندی بستر لازم جهت تولید آثار قوی و خلاقانه فراهم شده است.
نصیری گفت: یکی از تفاوت های دیگر جشنواره پنجم، گستره جغرافیایی پذیرش آثار است که به سایر مناطق آزاد کشور نیز شامل شده است.
وی افزود: آسیب شناسی دو جشنواره اخیر مواردی همچون زمان محدود تولید آثار، شرایط اقامتی و پذیرایی را بعنوان نقاط چالشی جشنواره تئاتر معین می نماید که با اصلاحاتی که در تمامی موارد مذکور اعمال گردیده است شاهد برگزاری جشنواره ای پربار با کمترین نقص خواهیم بود.
مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم گروههای هنری نیز با مدنظر قراردادن موضوعات بخش ویژه بتوانند آثار نمایشی قابل توجه و پرمحتوایی را تولید و ارائه نمایند و نگاهی متفاوت به مسایل مربوط به منطقه آزاد ارس را دنبال کنند.
وی افزود: یکی از نقاط ضعف آثار ارائه شده سال گذشته پرداخت مستقیم و بعضا ناشیانه به اهداف و مزیت های منطقه ارس بود که امیدواریم در جشنواره پنجم این نگاه بهبود یابد و با حضور گروههای هنری از سایر مناطق آزاد شاهد رونق و ارتقاء کیفی اجراها باشیم.
گفتنی است چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس در نوروز 96 و با حضور بیش از 150 هنرمند هنرهای نمایشی در شهر جلفا در منطقه آزاد ارس برگزار و با حضور مدیران هنرهای نمایشی وزارت ارشاد از گروههای برتر تجلیل بعمل آمد.

امتیاز به خبر :