برگزاری هفته فرهنگی قشم در منطقه آزاد ارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری هفته فرهنگی این منطقه با مشارکت و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق با اعلام این مطلب گفت: هفته فرهنگی قشم از اول تا چهارم شهریور ماه با ارائه هنر موسیقی بومی و  محلی، آئین های به جا مانده از روزگاران کهن در این جزیره و معرفی فرهنگ غنی مردم قشم با هماهنگی منطقه آزاد ارس و نمایندگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این منطقه آزاد برگزار می شود.
وی افزود: در مراسم هفته فرهنگی قشم، نمایشگاهی از عکس های ویژه دنیای زیر آب و فضای آزاد اصغر بشارتی هنرمند به نام کشورمان از جزیره قشم با داشتن کلکسیونی از جوایز ملی و بین المللی هم به نمایش گذاشته می شود.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، ارائه غذاهای سنتی و خوشمزه مردم قشم هم بخش دیگری از آئین هفته فرهنگی قشم در منطقه آزاد ارس است.
او همچنین با اشاره به اجرای بسیار موفق هنرمندان جزیره قشم به عنوان آغازگران جشنواره شب های تابستانی در برج میلاد تهران که از هفته گذشته با اقبال درخشان شرکت کنندگان همراه شده بود، اظهار داشت: گروه آئین های زینت با مدیریت خانم زینت دریایی از هنرمندان روستای سلخ جزیره قشم هم در هفته فرهنگی قشم در منطقه آزاد ارس ضمن اجرای هنر فاخر موسیقی این جزیره، آثار صنایع دستی بانوان هنرمند قشم را هم به معرض تماشا می گذارند.
موسوی اجاق بیان داشت: حضور اهالی فرهنگ و هنر قشم در منطقه آزاد ارس که دیگر مناطق آزاد کشور هم حضور دارند موجب معرفی هر چه بهتر و بیشتر توانمندی های مردم قشم در حوزه های فرهنگی و هنری می شود.
بنا به این گزارش، منتخبان فرهنگ و هنر منطقه آزاد قشم با هدف معرفی توانمندی های ارزشمند خود از اول تا چهارم شهریور ماه با هماهنگی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم در قالب هفته فرهنگی قشم در منطقه آزاد ارس اردو می زنند.

امتیاز به خبر :