اخبار اقتصادی | ایروان پل ارتباطی صادرات کالاهای ایرانی به اوراسیاست

  • دوشنبه 24 مهر 1396 - 14:05
  • 0 دیدگاه
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان گفت: ایروان (پایتخت ارمنستان) پل ارتباطی برای صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای اوراسیاست که بازار 200 میلیونی در اختیار دارد.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: سید کاظم سجادی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که صبح دوشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اعلام اینکه سعی کرده ایم پرچم اقتصادی ایران را در سفارت بالا ببریم، گفت: همه ظرفیت ها را در اختیار بخش خصوصی و بازرگانان قرار داده ایم.
وی گفت: ارامنه به سبب حضور 3 میلیونی در روسیه و حضور 2 میلیونی در امریکا حلقه ارتباطی خوبی با تجار خارجی و اروپایی هستند.
سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر اینکه به دنبال صادرات تولیدات داخلی برای برگشت ارز به داخل کشور هستیم، افزود: در بخش های صنعتی می توان از سرمایه گذاران ارمنی استفاده کرد.
وی با اعلام اینکه البرز به سبب ظرفیت آب و هوایی و گردشگری می تواند با یکی از استان های ارمنستان پیوند خواهرخواندگی خود را به ثبت برساند، گفت: هم اکنون بحث ترانزیت از حوزه ترکیه و آذربایجان به سمت دریای سیاه دنبال می شود، ایروان می تواند در این بخش مورد استفاده قرار گیرد.
سجادی با اشاره به اینکه می توان سفیران را در جریان ظرفیت های البرز قرار داد، خاطرنشان کرد: پیرو سفر اخیر نخست وزیر ارمنستان به ایران جلسات خوبی در حوزه راه، کشاورزی و انرژی برگزار شد تا بتوانیم نرخ کالاهای تولیدی خود را با نرخ تعرفه های ارمنستان همخوان کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید بحث نمایشگاه در البرز جدی گرفته شود، گفت: این مقوله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ منطقه آزاد مغری (شهر مرزی در استان سیونیک ارمنستان) در کنار منطقه آزاد ارس در آذربایجان شرقی قرار دارد و می توان در عرصه صادرات بخش های مختلف صنعتی به جای واردات گام برداشت و در این حوزه از فرصت منطقه آزاد ارس نیز استفاده کرد.
سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به اینکه استان گیلان در زمان استاندار کنونی توانسته ارتباط خوبی با کشور ارمنستان داشته باشد، اظهار کرد: گیلان راه خوبی با این کشور در خصوص برنامه های تجاری داشته است.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو