صدور 1262 گواهینامه صادراتی برای منطقه ویژه سیرجان

رئیس اداره استاندارد شهرستان سیرجان گفت: طی یک سال گذشته یک هزار و 262 گواهینامه صادراتی برای منطقه ویژه اقتصادی سیرجان صادر شده است.

به گزارش فرینا، سیدمحمد یزدی میرمخلصونی به مناسبت هفته استاندارد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات ما در سال‌های گذشته ناشناخته بودن استاندارد برای اقشار مختلف مردم بود که در راستای این آگاهی‌بخشی، برنامه‌های متعددی از جمله نشست با کارشناسان و مسؤولان ادارات و نهادها با هدف توجیه اهمیت نشان استاندارد و انتقال به اقشار جامعه برگزار شده و دانش‌آموزان مدارس نیز در مورد اهمیت استاندارد توجیه شدند.
یزدی میرمخلصونی با بیان اهمیت استاندارد در مسائل مهم کشور هم گفت: سازمان ملی استاندارد براساس وظایف ذاتی خویش و با توجه به برنامه ششم توسعه و اصل 24 سیاست‌ها اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی برای پوشش سراسری و فراگیر استاندارد برداشته است.
وی افزود: استاندارد موجب می‌شود که مردم با اطمینان خاطر، کالا و خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنند و استاندارد‌های ملی ایران به نفع تمام مردم و اقتصاد کشور است.
رئیس اداره استاندارد سیرجان گفت: در بخش صادرات هم این اداره طی یک سال گذشته یک هزار و 262 گواهینامه صادراتی شامل پسته، مغز پسته، انواع خرما، کشمش، محصولات رنگدانه و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان را صادر کرده است.
یزدی میرمخلصونی افزود: استاندارد موجب افزایش صادرات، تامین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها می‌شود.
وی گفت: روند واردات هم در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان براساس گواهی‌های انطباق بوده و امسال 5 هزار و 180 فقره گواهی واردات نیز ارجاع شد و استاندارد در چهارچوب نظم و قانون قدم برمی دارد.
رئیس اداره استاندارد سیرجان ادامه داد: سازمان استاندارد کیفیت کالاها را نظارت می‌کند و پنج دفتر استانداردسازی در سه دانشگاه، فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان برای تسریع امور استاندارد بازگشایی می‌شوند. 
یزدی میرمخلصونی از استاندارد خدمات در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: با هماهنگی مجامع امور صنفی و اداره صنعت، معدن و تجارت سیرجان و با درخواست برخی از صنوف از جمله رستوران‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی که داوطلب استفاده از خدمات استاندارد باشند، براساس ضوابط از امتیازات استاندارد در خدمات خود بهره‌مند می‌شوند.
رئیس اداره استاندارد سیرجان ورود این اداره را برای اجباری شدن استاندارد آسانسورهای منازل و ادارات، نازل‌های توزیع گاز سی‌ان‌جی خودروها که شرایط بدی را دارند، عنوان کرد.
یزدی میرمخلصونی گفت: اداره استاندارد امسال در راستای صدور پروانه سموم کشاورزی موجود در بازار که هر ساله بدون مجوز توزیع می‌شود و خسارات زیادی را برای کشاورزان دارد و همچنین صدور پروانه استاندارد حلال و محصولات کشاورزی اقدام می‌کند.
وی افزود: سال گذشته یک مرکز تولید گاز اکسیژن برای بیمارستان‌ها اخطار استاندارد گرفته بود، اما مسؤولان بدون توجه به این اخطاریه و استعلام از استاندارد، مراسم افتتاحیه آن را تدارک دیده بودند که ما براساس وظیفه خود از فعالیت آن تا رفع عیب جلوگیری کردیم.
رئیس اداره استاندار شهرستان سیرجان گفت: ضرورت دارد تا مسؤولان همکاری و توجه بیشتری در موارد مختلف استاندارد در سطح شهرستان داشته باشند.



 

امتیاز به خبر :