قشم پیشگام در ساخت دستگاه تست دینامیکی آنتی اسکالانت

ماده آنتی اسکالانت به عنوان رسوب گیر سیستم های آب شیرین کن با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رونمایی شد.

به گزارش فرینا، دکتر محمد علی فرزانه مدیرعامل شرکت ایده پردازان سرزمین قشم در حاشیه ی رونمایی از این محصول، با اشاره به روند طراحی و تولید دستگاه تست دینامیکی ضد رسوب، گفت: این دستگاه برای اولین مرتبه در کشور و بوسیله ی تیم تخصصی شرکت ایده پردازان سرزمین قشم ساخته شده است.
‎او ادامه داد: با استفاده از این دستگاه کلیه ی مصرف کنندگان ضد رسوب می توانند پس از تزریق ماده ضد رسوب به صورت مستمر و با دقت بالا عملکرد ماده خریداری شده را رصد کرده و درصورت پایین بودن راندمان ماده قبل از تخریب ممبران ها (ممبران ها جزو حساسترین قسمت های مرتبط با دستگاه های آب شیرین کن می باشند که با روش اسمز معکوس آب شیرین تولید می کنند)، تزریق آن را متوقف نمایند.  
‎به گفته فرزانه، نمونه ی آزمایشی و نمونه ی صنعتی این دستگاه تولید شده و پس از تست موفقیت آمیز آن در جزیره ی قشم طی دو ماه گذشته، آمادگی تولید انبوه این دستگاه برای همه واحدهای تولید آب شیرین در راستای مصارف شرب، صنعتی و... فراهم شده است.
‎وی با اشاره به جامعه ی هدف گسترده در این زمینه، امیدواری خود برای ایجاد اشتغال مولد در کشور و جلوگیری از خروج ارز را به عنوان سیاست اصلی این شرکت مستقر در مرکز بین المللی رشد قشم اعلام کرد.
‎او از قشم به عنوان قطب تست آنتی اسکالانت کشور نام برد و افزود: ماده ی ضد رسوب یکی از حساس ترین موادی است که در فرآیند شوری زدایی آب استفاده می شود و وجود نمونه های داخلی و خارجی فراوان و نبود تست کارآمد، یکی از مشکلات اصلی در این زمینه بوده است.
‎مدیرعامل شرکت ایده پردازان سرزمین قشم با اشاره به توانمندی این شرکت در دسترسی به دانش فنی ساخت نمونه ی ضد رسوب، گفت: تمام مراحل تست دینامیکی آنتی اسکالانت بوسیله ی تیم تخصصی این شرکت و بوسیله دستگاه ساخت این شرکت امکان پذیر شده است.
‎وی یادآور شد: این شرکت با استقرار در مرکز رشد بین المللی قشم، آمادگی دارد با مذاکره سه جانبه با شرکت آب و برق و تاسیسات قشم و اداره ی استاندارد، جزیره ی زیبای قشم را به عنوان تخصصی ترین مرجع تست آنتی اسکالانت کشور و منطقه تبدیل کند.
‎فرزانه در ارتباط با تولید این محصول با اشاره به دستیابی شرکت ایده پردازان سرزمین قشم به راندمانی فراتر از راندمان ضد رسوب های خارجی، گفت: جلوگیری از خروج ارز با استفاده از تولید این ماده ضد رسوب در قشم به همراه ایجاد اشتغال یکی از ارزش های فعالیت شرکت های دانش بنیان می باشد.
‎به گفته او، بخش دولتی که با هزینه های فراوان رسالت حساس آبرسانی به مردم را بعهده دارد با هزینه ای کمتر می تواند این فرآیند را انجام دهد و مهمتر اینکه خرید ضد رسوب از تولید کننده ی داخلی می تواند باعث اشتغالزایی جوانان این سرزمین گردد.
‎مرکز بین المللی رشد قشم با در اختیار گذاشتن مکان و امکانات مورد نیاز شرکت های دانش بنیان، موجب افزایش فرآیند رشد این شرکت ها در منطقه آزاد قشم شده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو