جزیره قشم پیشتاز گردشگری حلال است

امام جمعه جزیره قشم با تاکید بر فراهم شدن زیرساختهای گردشگری حلال در کشور، گفت: گردشگری حلال در کشور نهادینه شود.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام رضا جوکار در مراسم معرفی جزیره قشم به عنوان اولین مرکز گردشگری حلال جمهوری اسلامی ایران که در سالن مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم برگزار شد، بیان داشت: اربعین بزرگترین اجتماع بشری در طول تاریخ است، برای اینکه قبل از آن و همزمان چنین اجتماعی نبوده است. هر سال شکوه و عزمت این راهپیمایی بیشتر می شود. اربعین سالار شهیدان نقطه وحدت امت اسلام و ادیان مختلف توحیدی و ملت ها است.
وی با تاکید بر اینکه گردشگری نیازمند حمایت بیشتر است، عنوان کرد: ۱۱۴ عنوان بحث مرتبط با سفر در قرآن وجود دارد. در قرآن کریم بیش از ۳۰ نوع سفر با اهداف و چشم اندازهای مختلف به آن اشاره شده است.
حجت الاسلام جوکار خاطرنشان کرد: هدف از گردشگری بسیار مهم است، در دو جای قرآن به آثار خلقت و پیدایش و آفرینش اشاره می شود. نتیجه سیر و سفر و سیاحت باید خداشناسی و پیوند بیشتر با خداوند باشد. مسافرت باید انسان را به خدا نزدیک کند.
امام جمعه قشم اظهارداشت: گردشگری حلال مورد تاکید اسلام است و جزیره قشم پیشتاز گردشگری حلال است. احساس نیاز می کنیم که حرکت کنیم و پیشتاز باشیم در گردشگری حلال و بدنبال جذب گردشگران خارجی و جهان اسلام باشیم.
وی افزود: همه مسولان حوزه گردشگری باید اعتقاد و ایمان به گردشگری حلال داشته باشند. فعلا نمی توانیم گردشگریمان را حلال بدانیم. وضع فعلی مناسب نیست و باید به سمت گردشگری حلال حرکت کنیم.
امام جمعه قشم خاطرنشان کرد: امنیت گردشگری حلال یکی از مولفه های مهم گردشگری است. همچنین باید قوانین حوزه گردشگری اصلاح شود تا گردشگر و سرمایه گذاران با مشکل روبرو نشوند. زیرساخت های گردشگری حلال باید فراهم شود. برای بستن در حرام باید در حلال را باز کنیم، اگر زیرساخت گردشگری حلال نداشته باشیم نمی توانیم مردم را ترغیب به گردشگری حلال کنیم. در زیرساختهای گردشگری حلال عقب هستیم هر چند که نسبت به گذشته بهتر شده ایم ولی مطلوب گردشگری حلال نیست.
به گفته وی، کرامت انسانی در گردشگری باید رعایت شود. در امر به معروف و نهی از منکر باید بر گردشگری حلال نظارت کرد. امر به معروف نباید موجب آزار گردشگران شود. از روش های مناسب و نوین برای نهی از منکر استفاده کنیم.
حجت الاسلام جوکار تصریح کرد: اگر گردشگری حلال همانگونه که در اسلام مورد تاکید است در کشور فعال شود یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است. اگر گردشگری حلال راه بیفتد یکی از زمینه های جذب سرمایه گذاری خارجی و گردشگران خارجی خواهد بود. برند حلال مورد توجه کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو