زائران از وضعیت زیرساخت ها رضایت دارند

استاندار خوزستان گفت: زیر ساخت ها در شلمچه با هماهنگی دستگاه های اجرایی که عمدتا با منطقه آزاد اروند بود به خوبی انجام شده است که زائران از این ظرفیت های ایجاد شده رضایتمندی دارند.

به گزارش فرینا، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و جلسه هماهنگی برای بازگشت زائران که با حضور اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ، فرمانداران ویژه آبادان و خرمشهر ، محمد نظارت دبیر ستاد اربعین ، فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های اجرای مستقر در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران ، عنوان کرد : این جلسه برای هماهنگی با دستگاه های اجرایی مستقر در مرز شلمچه بود که هر کدام از این دستگاه ها گزارش عمکرد ارائه کردند.
وی افزود : خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی گزارش نشده و همه برنامه ها طبق روال و بخوبی انجام می شود.
شریعتی با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی ، گفت : در مرز شلمچه تردد زوار آسان و روان است که با نظم مدیریت می شود.
وی افزود : سال گذشته برای عدم هماهنگی قیمت اتوبوس های مستقر در مرز شلمچه که وظیفه جابجایی زائران را برای اعزام به مناطق مختلف بر عهده داشتند گلایه مندی داشتیم اما امسال خوشبختانه این موضوع حل شده است.
وی ادامه داد : اکنون در مرز شلمچه ترمینال مسافری ایجاد شده و حمل و نقل زائران به سهولت انجام میشود ضمن آنکه 3 اکیپ تعزیراتی نیز که بصورت شبانه روزی بر کار اتوبوس ها نظارت می کنند وجود دارد ،
وی با اشاره به ورود زائران از مرزهای شلمچه و چذابه ، گفت : تا کنون 300 هزار زائر از مرز شلمچه و 140 هزار نفر از مرز چذابه به کشور بازگشتند.
استاندار خوزستان از طرح جامع تردد زوار برای سال آینده در مرز چذابه خبر داد و افزود : برای تردد سال آینده زوار از مرز چذابه طرح جامعی را در نظر گرفتیم که خوشبختانه رو به اتمام است و ظرف مدت دو ماه آینده به پایان خواهد رسید
وی ادامه داد :با اتمام این طرح مسیر تردد زوار اربعین حسینی از مرز چذابه آسان و روان تر خواهد شد
شریعتی از اجرای طرح جامع برای شلمچه نیز خبرداد و اظهار داشت : در مرز شلمچه با وجود مسائل تجاری و اقتصادی ، برای آنکه با مشکل روبرو نشود طرح جامعی نیز برای این مرزداریم که به زودی آن را اجرایی خواهیم کرد. ضمن آنکه اکنون تردد در این مرز روان است.
وی افزود : زیر ساخت ها در شلمچه با هماهنگی دستگاه های اجرایی که عمدتا با منطقه آزاد اروند بود به خوبی انجام شده است اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری در ایجاد زیرساخت های مناسب مرز شلمچه بسیار خوب اجرا شده است و زائران از وضعیت زیرساخت ها رضایت مندی دارند.

امتیاز به خبر :