بيمه ايران معين آماده خدمت رسانی به فعالان اقتصادی مناطق آزاد

همزمان با برپایی چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در کیش روزنامه اخبار کیش گفتگویی با آقای ابراهیم حمیدی مدیرعامل بیمه ایران معین داشته است که مشروح این گفتگو در ادامه ‌می‌آید.

«ابراهیم حميدي مديرعامل شركت بيمه ايران معين كه براي شركت در چهارمين نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور در کیش به اين جزيره سفر كرده است در گفتگو با خبرنگار اخبار كيش از آمادگي كامل اين شركت براي ارائه خدمات بيمه‌اي گسترده به فعالان اقتصادي و سرمايه‌گذاران مناطق آزاد كشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در پنج سال متوالی بیمه ایران معين به لحاظ توان‌گری مالی رتبه اول را داشته است، اين شركت آماده است تا از قابليت‌هاي فراوان خود براي حمايت و تسهيل فعاليت سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي در مناطق آزاد كشور بكار گيرد.
حميدي مناطق آزاد كشور را دروازه ورود به تجارت جهانی خواند و تصريح كرد: اگرچه مقررات حاکم در مناطق آزاد و اعمال سياست هاي متعدد از جمله معافيت‌هاي مالیاتي در جهت ايجاد بستر مناسب براي جذب سرمایه‌گذاری هاي خارجی است اما در حوزه بیمه، مقررات بیمه مربوط به فعالیت موسسات بیمه دارای محدودیت‌هایی است.
مديرعامل شركت بيمه ايران معين با بيان اينكه 14 سال از تاسيس نخستين بيمه خصوصي در مناطق آزاد كشور می‌گذرد گفت: بررسي عوامل موثر بر عملكرد شركت‌هاي بيمه در مناطق آزاد و رفع موانع مهم ترين‌گام در تقويت عملكرد اين شركت ها براي رونق بيشتر مناطق آزاد كشور است.
وي با اشاره به اينكه بیمه به عنوان محرکه اقتصاد مي تواند در کنار کسب و کار و تولید به صاحبان سرمایه خدمات عرضه کرده و با تامين نیازهای بیمه ای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ازآنها در برابر ريسك سرمایه حمایت كند اظهار داشت: بیمه ایران معین ویژه مناطق آزاد است و درکیش، قشم، عسلویه، چابهار، ارس، ماکو، بندرانزلی ،آبادان و خرمشهر شعب فعالي دارد .
وي با بيان اينكه به دليل مقرارات حاكم بر فعالیت موسسات بيمه در مناطق آزاد كشور ما سرمایه‌گذاران خارجی رغبتي به فعاليت در حوزه بيمه ندارند گفت: مقررات فعاليت شركت‌هاي بيمه‌اي در مناطق آزاد نيازمند بازنگري و تغيير اساسي است .
مدیرعامل بیمه ایران معین با تاكيد بر اينكه ثروت و سرمایه ها در مناطق آزاد ویژه اقتصادی است و همين امر مي‌تواند مناطق آزاد را به قطب مهمي در جهت جذب سرمايه در بخش بيمه مبدل كند، اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون فروش بيمه هاي اشخاص براي شرکت های بيمه‌اي ثبت شده در مناطق ویژه اقتصادی امكان پذير نيست. به بيان ديگر اين شركت ها نمي توانند بیمه نامه های عمر، حادثه ودرمان را بفروشند و بر اساس مقررات ذکر شده منع قانونی وجود دارد که بایستی مرتفع شود .
وي با تاكيد بر لزوم بازنگري اين قوانين گفت: اگر مشتری در مناطق ويژه اقتصادي بخواهد از بيمه‌اي استفاده كند كه قابليت پوشش تمامي خطرات را داشته باشد بدليل محدوديت شركت‌هاي بيمه‌اي ثبت شده در اين مناطق براي ارائه اين خدمات، ترجیح می دهد کلیه خدمات را از یک شرکت بگیرد و شرکت بیمه دیگری را در سرزمین اصلی انتخاب كند. به همين دليل سهم عمده بيمه در مناطق ویژه اقتصادی در اختیار شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی است.
حميدي اظهار داشت: در حاليكه فعالان اقتصادی در مناطق آزاد مي‌توانند محصولات توليدي خود را از اين مناطق به سرزمین اصلی ارسال كرده و يا كالا و خدمات خود را در سرزمين اصلي به فروش برسانند اما شرکت‌های بیمه‌ای که در مناطق آزاد فعالیت می‌کنند قادر به ارایه خدمات خود در سرزمین اصلی نیستند و این یک مانع در جهت جذب سرمایه‌گذاری براي فعاليت در عرصه بیمه در مناطق آزاد است.
عضو شورای راهبردی بیمه‌های زندگی بیمه ایران با ابراز خرسندي از روند رو به رشد صنعت بیمه در كشورمان و البته فراز و فرودهایی كه اين صنعت در مسير خود با آن مواجه بوده است گفت: توجه به اين مهم ضروري است که بیمه در اقتصاد تعریف می‌شود و با تقويت و رونق اقتصاد، شرکت‌های بیمه کارایی بسيار چشمگيرتري خواهند داشت .
وي با تاكيد بر اينكه بیمه ایران معین به دنبال حضور در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای است از راه اندازي شعب بيمه ايران معين در عراق خبر داد و افزود: اين شعبه با تعامل سرمایه گذاران خارجی و ایرانی بزودي در عراق آغاز بكار مي كند. ضمن اينكه با توجه سیاست‌ها و راهبردهای شرکت شرايط ايجاد شعبه در آسیای مرکزی مانند افغانستان، تاجیکستان و ارمنستان نيز در حال بررسي است .
حميدي با اشاره به سهم اندك بيمه هاي زندگي در حق بيمه توليدي در كشور ما و ساير كشورهاي خاورميانه گفت : سهم بیمه های زندگی در حق بیمه تولیدی در کشورهای توسعه یافته بيش از 50 درصد است در حالی که در خاورمیانه این سهم حدود 25 درصد و در کشور ما کمتر از 13 درصد است .
حميدي دولتي بودن اقتصاد را مهم‌ترين عامل كاهش سهم بيمه در كشورمان دانست و افزود: دولت علاقه اي به بيمه كردن پروژه‌ها و طرح هاي بزرگ تولیدی و انرژی ندارد و براي ارائه پوشش‌های بیمه‌ای به ریسک‌های موجود به‌منظور بالا بردن ضريب نفوذ بيمه بايد اين نگرش تغيير يابد.
مديرعامل شركت بيمه ايران معين همچنين با بيان اينكه در كشور ما بیمه‌ها سهم کمتری در سبد خانواده‌های ایرانی دارند اظهار داشت: در برخي كشورهاي آسيايي سهم بیمه های زندگی 74 درصد است و این بيانگر تلاش موفق اين كشورها در نهادينه كردن فرهنگ بيمه‌اي است .
با توجه به الحاقیه 28 قانون مقررات‌ تأسیس‌ و فعالیت‌ مؤسسات‌ بیمه در مناطق‌ آزاد تجاری‌ - صنعتی‌ جمهوری‌ اسلامی بیمه ایران معین در سال 82 به ثبت رسید و در سال 83 فعالیت خود را آغاز نمود .
مديرعامل شركت بيمه ايران معين در خصوص برنامه‌های خاص بیمه ایران معین در مناطق آزادگفت : بیمه ایران معین طراح بیمه زندگی مان هست که با همکاری با بیمه ایران انجام شده و توسعه، بهبود و رونق آن بیمه نامه از مهم‌ترين اولويت‌هاي بيمه ايران معين است.
وي با تبريك 15 آبان سالروز تاسیس بیمه ایران گفت: من سال ها در بیمه ایران فعالیت کردم. بیمه ایران بیمه دولتی است که می‌تواند نقش تنظیم کننده بازار را داشته در حوزه هایی وارد شود که بیمه‌های دیگر امكان مشاركت و فعاليت ندارند. ضمن اینکه برای بهبود وضعیت خود و در راستای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی بایستی نقش ها و ماموریت خود بازسازی و اصلاح کند.»

برچسب ها : مناطق آزاد
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو