آغاز عملیات گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با تعیین برنده مناقصه گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس این پروژه در آستانه آغاز مرحله اجرایی قرار گرفت.

به گزارش فرینا، محمد آشفته آج‌بیشه افزود: هزینه اجرای این پروژه افزون بر 300 میلیارد ریال است که توسط  شرکت آذر پژوهان اندیش در مدت زمانی کمتر از یکسال اجرا می شود.

آشفته آج‌بیشه گفت: اجرای این پروژه که مشتمل بر سه هزار و 312 متر خط انتقال گاز 20 اینچ، احداث خط تغذیه گاز 30 و 36 اینچ  به طول سه هزار و 492 متر بر عهده پیمانکار برنده مناقصه است که علاوه بر آن محوطه سازی، احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت 200 هزار متر مکعب بر ساعت ، تهیه و نصب ایستگاه اندازه گیری در زمره سایر عملیاتی است که بر پایه این پیمان به اجرا درمی آید.

وی افزود: خط لوله تغذیه گاز از خط لوله خروجی تقلیل فشار منطقه شروع و با فشار طراحی 250 پوند بر اینچ مربع در درون سایت منطقه پایان می یابد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: گاز مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی لامرد شامل خط 20 اینچ منشعب از خط 56 اینچ سراسری هشتم تامین می شود.

آشفته آج‌بیشه افزود: در راستای تعهداتی که در قبال صنایع مستقر در این منطقه داریم کلیه اقدامات لازم برای تامین خوراک مورد نیاز  آنها به اجرا در آمده است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در این زمینه تسریع شود.

منطقه ویژه اقتصادی و صنایع انرژی بر لامرد در جنوب استان فارس از جمله مراکز صنعتی کشور محسوب می‌شود که باتوجه به زیرساخت های فراهم شده در آستانه جهش صنعتی قرار گرفته است.

استفاده از منابع گازی در پارس جنوبی، توسعه صنایع اصلی کشور، جذب سرمایه های داخلی و خارجی،ارتقای سطح فناوری بومی، اجرای سیاست های توسعه ای منطقه ای و اشتغال زایی در زمره اهداف استقرار منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیر مجموعه های سازمان ایمیدرو عنوان شده است.

این منطقه در افق نهایی خود زمینه ایجاد 30 هزار فرصت شغلی را فراهم می سازد.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو