لزوم استفاده از قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر لزوم توجه و استفاده از قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار تاکید کرد.

به گزارش فرینا، نشست هم‌اندیشی فعال‌سازی بندر چابهار با حضور نماینده مردم شهرستان‌های چابهار کنارک، نیک‌شهر و قصرقند در مجلس و عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی مجلس، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار در محل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برگزار شد.
کاپیتان کشاورز مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات‌مدیره این شرکت با اشاره به قابلیت‌ها و محدودیت‌های حوزه کشتیرانی اظهار داشت: از مجلس شورای اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی تقاضای حمایت در عرصه رقابت‌های دریایی را داریم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه با پرداختن به نقش بندر چابهار و طرح توسعه بندر شهید بهشتی در ارتقاء سهم تجارت دریایی، بر بهره‌گیری از فرصت‌ها و قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار تأکید کرد.
بهروز آقایی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی و استان سیستان و بلوچستان آمادگی واگذاری محوطه‌های کانتینری برای حمل و نقل DOOR TO DOOR در بندر و مرزهای میلک را دارد.
وی با اشاره به جاذبه‌های استان، به‌ویژه بندر چابهار در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی از طریق راه‌اندازی خطوط منظم مسافر دریایی گفت: راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بنادر پاکستان، عمان و هند به‌عنوان یک فرصت مطلوب در این حوزه با لحاظ سیاست‌های تشویقی محسوب می‌شود.
شایان ذکر است، در این جلسه فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار برای جذب صاحبان کالا و تجار توسط نماینده منطقه آزاد چابهار تشریح شد.
عبدالغفور ایران‌نژاد، نائب‌رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی در مجلس با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های عظیم ایجاد شده در زیرساخت‌های بندری و تجهیزاتی بندر چابهار توسط سازمان بنادر افزود: روند توسعه بندر چابهار در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان عملیاتی ایجاد شده فرصت منحصری در راه‌اندازی خطوط کشتیرانی است.
وی در ادامه بر حمایت از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اعمال تخفیف‌ها و ارائه مشوق‌ها تاکید کردند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو