تخصیص اعتبار لازم برای انتقال آب به منطقه ویژه چهارمحال و بختیاری

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز 242 لیتر بر ثانیه آب، از طرح انتقال آب بن – بروجن برای منطقه ویژه اقتصادی چهار محال و بختیاری اخذ شده است و نیازمند 1.2 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش فرینا، کیوان الله‌دینی افزود: منطقه ویژه اقتصادی چهار محال و بختیاری در سه حوزه فرآوری محصولات کشاورزی همانند صنایع غذایی، دامی و ...، سولولوزی و الکترونیک تفکیک شده است.

الله دینی گفت: 10هزار متر مربع زیرسازی و بتن مگر در منطقه ویژه اقتصادی چهار محال و بختیاری با حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی و800 متر مربع زیرسازی جاده دسترسی به منطقه از اقدامات انجام شده در سال جاری بوده است.

وی افزود: اعتبار لازم برای این اقدامات از 1.5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته در سال‌جاری به منطقه تامین شده است.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین آب برای منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: مجوز 242 لیتر بر ثانیه آب، از طرح انتقال آب بن – بروجن برای این منطقه اخذ شده است و نیازمند 1.2 میلیاردتومان اعتبار است.

الله‌دینی با اشاره به اینکه عمده ترین مشکل منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری کمبود منابع مالی است، افزود: اگر این مسئله حلشود، این منطقه در تولید و صادرات کمک موثری برای استان انجام داده و شاخص اقتصادی استان را بهبود می‌بخشد که انتظار می‌رود مسئولان تسهیل کننده راه تولید باشند.

وی ادامه داد: انتظار است که مسئولان استان نسبت به تامین اعتبار در این منطقه اقدام کنند.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منطقه وِیژه اقتصادی استان درایجاد اشتغال تاثیر قابل توجهی خواهد داشت، افزود: برابر مطالعات در صورت راه‌اندازیکامل، 3000 هزار شغل به طور مستقیم و به همین تعداد شغل به شکل غیرمستقیم در منطقهایجاد خواهد شد.

الله‌دینی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی استان تمام شاخص‌های اقتصاد مقاومتی را دارد و تلاش است در هر زمان نسبت به جذب سرمایه گذار حتی از خارج کشور در این منطقه اقدام صورت گیرد، گفت: به سرمایه‌گذاران زمین اعطا می‌شود. در همین راستا در نمایشگاه‌های مختلف نسبت به جذب سرمایه‌گذار و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه، اقدامات لازم انجام شده است و اکنون حدود 60 سرمایه گذار متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه هستند که طرح‌های ارائه شده توسط آنان در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه یک حلقه چاه در اینمنطقه حفر شد که به آب نرسیده است و در حال پیگیری برای حفر چاه دیگری هستیم، افزود: شرکت پرتودهی گاما در منطقه ویژه اقتصادی استان به پیشرفت90 درصدی رسیده و تا اواسط زمستانبه بهره برداری می‌رسد.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 280 واحد صنعتی در این منطقهمستقر خواهند شد، گفت: برای استقرار گمرک یک اکیپ از کارشناسان گمرک کشور برای بررسی و استقرار گمرک استان به منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری اعزام خواهند شد.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو