راه‌اندازی اولین مرکز توسعه تخصصی پوشاک و مصنوعات چرمی در چابهار

کارگاه پوشاک و مصنوعات چرمی اولین قدم جهت تحقق برنامه مشترک بانک رسالت و منطقه آزاد چابهار برای ایجاد هسته کارآفرینی اجتماعی در روستای تیس و توسعه کسب‌وکارهای خرد و خانگی در منطقه آزاد چابهار است.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برابر توافق صورت گرفته سازمان با بانک رسالت و همچنین فراهم بودن بستر لازم، اولین هسته و کانون کارآفرینی اجتماعی در روستای تیس چابهار راه‌اندازی می‌شود.
کردی افزود: مبنای این مرکز تخصصی، پوشاک و مصنوعات چرمی خواهد بود و سایر کارها را نیز توسعه‌خواهیم داد.
وی تأکید کرد: یکی از رسالت‌ها و راهبردهای اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار جلب مشارکت‌ها محلی و مهارت‌آموزی و ارتقای کیفیت زندگی مردم محلی با توجه به اقدامات توسعه‌ای و صنعتی است.
عبدالرحیم کردی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک رسالت در قالب طرح شبکه کارآفرینی اجتماعی تجربه‌های موفقی را در کشور ارائه کرده است و نمونه‌هایی را در شهرها و استان‌های مختلف کشور در حال اجرا دارند به دلیل این تجربه دعوت کردیم از بستر و فضایی که در روستای تیس منطقه آزاد چابهار به دلیل شرایط و مقررات و قوانین و حاکمیتی این منطقه وجود دارد به‌صورت پایلوت اولین شبکه یا مدل کسب خورد و کار خانگی را طرح‌ریزی بکنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: برنامه سازمان این است با استقرار و نهادینه کردن این مدل در روستای تیس به‌عنوان پایلوت آن را به همه روستاهای اطراف توسعه دهیم.
وی افزود: آنچه را که در سیاست اقتصاد مقاومتی مدنظراست توسعه اشتغال روستایی و بازگشت مردم به روستاهاست که امیدواریم از این رهگذر به هدفمان دست پیدا کنیم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت کشور گفت: در راستای توسعه محلی و منطقه‌ای بتوانیم نسبت به ایجاد کانون‌های کار و زندگی که هدفشان توسعه کسب‌وکارهای خورد و خانگی هستند فعال بشویم.
"محمدحسین حسین زاده" افزود: با سازمان منطقه آزاد چابهار توافق کردیم به‌عنوان اولین کانون، مرکز پوشاک و مصنوعات چرمی با پشتیبانی و همکاری همه‌جانبه سازمان در روستای تیس این کانون دریکی دو ماه آینده با صورت منسجم راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت کشور در سفر یک‌روزه خود به منطقه آزاد چابهار ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این منطقه، خانه توسعه روستای تیس را افتتاح و در نشستی با مدیرعامل سازمان و فعالان اقتصادی منطقه مسائل مختلف کاری را موردبحث و بررسی قرارداد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو