امضای قرارداد فاز دوم توسعه‌ی شهرک بین‌المللی ICT پیام با شرکت سنگاپوری


معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای قرارداد فاز دوم طراحی و توسعه شهرک بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی پیام میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت سنگاپوری Galaxis Venture، وابسته به مجموعه صاحب نام EDIS سنگاپور، خبر داد.

به گزارش فرینا، مجری پروژه کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) با اعلام این خبر گفت: شهرک بین‌المللی فاوا به عنوان پهنه اصلی کریدور با هدف ایجاد خوشه‌های تخصصی متشکل از شرکت‌های نوآور ایرانی و شرکت‌های شناخته شده جهانی شکل می گیرد و در این شهرک، توسعه بازار شرکت‌های ایرانی و انتقال فناوری به کشور به صورت طبیعی و بر اساس منافع طرفین محقق می شود.
امیر حسین دوایی مرکزی افزود: رویکرد اصلی در فاز دوم طراحی و توسعه شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات ، تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی توسط یک مشاور بی طرف، دارای تجربه اثبات شده در سطح بین المللی است.
دوایی مرکزی گفت: این پروژه ظرفیت ایجاد 150 هزار شغل با کیفیت طی یک بازۀ زمانی 15 ساله برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و کارآفرینان ایرانی را دارد.
وی به محتوای فاز دوم این طرح اشاره کرد و افزود: تدوین طرح کلان اقتصادی و تجاری، تدوین منطق مالی و اقتصادی، تحلیل ریسک برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و چند ملیتی برای استقرار در شهرک، طراحی کلان فیزیکی و کالبدی و احصای نیازهای زیرساختی شهرک، بازاریابی طرح در عرصه بین‌المللی و مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، از جمله بخش‌های محتوایی قابل توجه در فاز دوم این طرح است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به تهران است، افزود: این مجموعه تنها منطقه کشور است که همزمان از مزایای شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و پارک‌های علم و فناوری برخوردار است.
مجری پروژه کریدور فاوا در پایان گفت: پروژه شهرک بین‌المللی فاوا با هدف حمایت از شرکت‌های نوآور، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا از طریق توسعه تعاملات یادگیرانه و هم افزایانه با شرکت‌های مطرح بین‌المللی در حال طراحی است.



 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو