ارسال بزرگترین محموله صادرات غیرنفتی از بندرنوشهر به مقصد روسیه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: بزرگترین محموله صادرات غیرنفتی مازندران به میزان یک هزار و 400 تن کنسانتره میوه و رب گوجه فرنگی از بندر نوشهر به روسیه ارسال شد.

 

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی در حاشیه بارگیری کشتی و ارسال این محموله افزود: صادرات این میزان محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر خصوصا روسیه علاوه بر تشویق کشاورزان به تولید بیشتر، باعث رونق اقتصادی استان می شود.

رضوانی بدون اشاره به ارزش ریالی این میزان محصولات صادراتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9هزار و 645 تن کالای غیر نفتی از بندر نوشهر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد رشد داشت.

وی در خصوص میزان واردات از این بندر به کشور نیز افزود: در هشت ماهه امسال واردات نسبت به سال گذشته با منفی 18 درصد به 400 هزار تن کاهش یافت که شامل ذرت، جو دامی، گندم، چوب، آهن آلات و کاغذ بیشتر از کشورهای قزاقستان و روسیه بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به قابلیت صادرات هر نوع کالا از بندر نوشهر گفت: بندر نوشهر با فراهم کردن امکانات مناسب برای صادر کنندگان و وارد کنندگان و از سوی دیگر کاهش زمان بار گیری آمادگی لازم را برای صادرات و واردات و ترانزیت هرنوع کالا برخوردار است.

رضوانی به تردد 152 فروند کشتی در هشت ماهه امسال اشاره کرد و افزود: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نیافته است.

منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با مساحتی حدود 40 هکتار از 11 پست اسلکه تجاری، خدماتی، تجهیزات مناسب خشکی، دریایی و نیز آبخور پنج متر نسبت به سایر بنادر شمالی از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است .

طبق آمار منابع رسمی، این بندر در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری مقدار یک میلیون تن کالا در سال را دارد و با عملیاتی شدن و اجرای کامل طرح های مدنظر در این بندر پیش بینی می شود که این میزان ظرفیت به چند برابر در سال های آینده افزایش یابد.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر قراردارد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو