سواحل مکران آینده روشنی برای کشور دارد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: سواحل مکران آینده روشنی برای کشور دارد و بندر چابهار بهترین و اقتصادی ترین مسیر برای کشورهایی مانند چین است.

به گزارش فرینا، کمال خرازی در نشست بررسی مسائل و مشکلات طرح های توسعه ای چابهار و سواحل مکران که ظهر امروز در مجتمع پتروشیمی چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و اعضای این شورا و همچنین مدیران عامل و شرکای طرح های پتروشیمی و راه آهن چابهار به زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ابعاد بین المللی این طرح ها و اهمیت بندر چابهار و سواحل مکران بازدیدهایی از این منطقه و همچنین طرح های در دست اجرا انجام شد تا متناسب با مسائل آن ها راهبردهایی جهت تقدیم به محضر رهبر معظم انقلاب تهیه شود.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران، افزود: سواحل مکران آینده روشنی برای کشور دارد و بندر چابهار بهترین و اقتصادی ترین مسیر برای کشورهایی مانند چین است.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: هماهنگی یکپارچه دولت برای ایجاد پروژه های زیرساختی، تولیدی و صنعتی بسیار مهم است زیرا تحقق هر چه سریعتر این موضوع در جذب سرمایه گذاران خارجی بسیار مؤثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه راه آهن یکی از زیرساخت های مهم و مطمئن حمل و نقل است، خاطر نشان کرد: پیشرفت ۲۷ درصدی راه آهن چابهار به زاهدان با وجود مشکلات مالی خوب بوده و باید هر چه سریعتر مشکلات مالی آن نیز مرتفع شود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو