کیش مرکز صادراتی منطقه در حوزه طلا و جواهرات می شود

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد که مصمم هستیم با ایجاد زیر ساخت های لازم این جزیره را به مرکز صادراتی منطقه در حوزه طلا و جواهرات تبدیل کنیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، داوود کرمی در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهرات، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش گفت: برای تبدیل کیش به پایگاه و مرکز صادرات منطقه در بخش طلا و جواهر نیاز به زیرساخت های دارد که متاسفانه هنوز آماده نیست.
وی افزود: موضوع تجهیزات فنی مربوطه در گمرک، مشارکت شرکتهای بیمه‌ای و داشتن ساختار مناسب حمل و نقل این قبیل اشیا، مهمترین زیرساخت های لازم برای این صنعت ارز آور و سودآور است که هیچکدام آمادگی لازم را برای این اتفاق ندارد.
کرمی اظهار کرد: مسوولان امر ابتدا باید زیرساختهای این موضوع را برای رونق این صنعت در جزیره کیش مهیا کنند.
وی گفت: سومین سال این نمایشگاه اکنون در حال برگزاری است و امسال نسبت به سال گذشته با اقبال و استقبال بهتری از سوی شرکت کنندگان و کشورهای منطقه مواجه شده است.
قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: تلاش ما این خواهد بود که تا یکسال آینده و برای برگزاری چهارمین دوره این نمایشگاه، مشکلات مربوطه را مرتفع کنیم.
دبیر برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کیش نیز عنوان کرد: 80 کمپانی از کشورهای نظیر هنگ کنگ ، تایلند، ترکیه ، افغانستان و تولیدکنندگان داخلی کشورمان از این نمایشگاه استقبال کرده است.
محمود بندر چی گفت: از لحاظ کیفی این دوره از نمایشگاه رشد خوبی را نسبت به دور قبل آن داشته است.
وی تأکید کرد: نداشتن ارزش افزوده در بخش فروش و نیز درصد پایین بین 3 تا 4 درصد کارمزد از جمله مزایای این نمایشگاه برای خریداران است .
وی در عین حال تاکید کرد اگر مشکلات مربوطه توسط دولت و سازمان منطقه آزاد کیش مرتفع شود، بدون تردید در سنوات آتی این نمایشگاه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و کیش آنگونه که شایسته نامش خواهد بود می توانند مرکز معرفی و صادرات این صنعت در منطقه خاورمیانه باشد.
سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کیش تا پنجم آذرماه جاری دایر است.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

امتیاز به خبر :