تلاش برای خدمات رسانی بهتر به مهمانان نوروزی در منطقه آزاد اروند

اولین نشست ستاد نوروزی سال 1397 در منطقه آزاد اروند


معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت : این سازمان همه جانبه از کلیه دستگاه های اجرایی آبادان و خرمشهر برای خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر به مهمانان نوروزی و مردم منطقه حمایت می کند.


به گزارش فرینا، سید مرتضی نعمت زاده در اولین نشست ستاد نوروزی سال 1397 که باحضور مدیران دستگاه ها و ادارات شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: حضور مدیران در اولین جلسه ستاد نوروزی بیانگر خدمات رسانی و ارائه خدمات بهتر و مناسب به مهمانان است.
وی افزود: باتوجه به خدمات رسانی اربعین حسینی در مرز شلمچه امیدواریم در امر پذیرایی از مهمانان نوروزی خدمات مناسب و بهتری به گردشگران ارائه دهیم.
وی تجربه اربعین حسینی را بیانگر برنامه ریزی های مشترک، هماهنگی، همکاری و همدلی همه مسئولان دانست و عنوان کرد: این تجربه به ما نشان داد که اگر با یکدیگر برنامه مشترک و همکاری متقابل داشته باشیم می توانیم کارهای بسیار بزرگی را در راستای خدمات رسانی به مردم انجام دهیم.
نعمت زاده ، ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند توان آن را دارد تا شرایط خوبی را برای مردم این منطقه فراهم آورد اما این امر نیاز به همبستگی، همدلی و داشتن برنامه مدون و مشترک بین مدیران و دستگاه های اجرایی آبادان و خرمشهر را دارد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند،  بیان کرد : امروز منطقه آزاد اروند یک منطقه ملی بشمار می رود و کانون تردد همه سران و مدیران کشور شده است که مرتبا ازاین منطقه بازدید می کنند.
وی اظهار کرد : امیدورایم همانند مرزشلمچه که در ایام اربعین سال گذشته و امسال بخوبی درخشید بتوانیم در خدمات رسانی و ارئه خدمات مناسب به مهمانان نوروزی بدرخشیم.
همچنین در این جلسه سید علی موسوی ، دبیر ستاد نوروزی سال 1397 سازمان منطقه آزاد اروند ، با تقدیر از افراد و دستگاه های که سال های گذشته به مهمانان نوروزی خدمات رسانی کردند ، اظهار کرد : هر ساله بخش عمده ایی از اسکان مهمانان نوروزی بر عهده ادارات آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر بوده است که جای تشکر نیز از مدیران و دست اندکاران این امر دارد.
وی افزود : امسال وضعیت منطقه آزاد اروند نسبت به سال های گذشته بسیار تغییر کرده است که این تغییرات سبب می شود تا گردشگران زیادی به این منطقه در ایام نوروز سفر کرده و از خدمات و برنامه های این منطقه استفاده بهینه را ببرند.
وی ادامه داد : این اولین جلسه ستاد نوروزی سال 1397 است که برای ارائه خدمات بهتر و مناسب به مهمانان نوروزی زودتر از ستاد استان خوزستان و کشور برگزار شده است.
وی از آغاز جشنواره خرید طلایی اروند در بازارهای آبادان و خرمشهر خبرداد و گفت: این جشنواره از 14 آذر ماه سال جاری تا پایان همان ماه برگزار می شود و مرحله دوم آن نیز در اسفندماه امسال همزمان با ورود مهمانان نوروزی برگزار می شود که پیش بینی می شود جمعیت بسیار زیادی وارد این منطقه شوند.
دبیر ستاد نوروزی سال 1397 سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی خروجی آبادان و خرمشهر ،  عنوان کرد : با تدبیر مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد اروند، گمرک از بازارهای اروند و کنزل المال خارج و در مبادی خروجی منطقه مستقر شده است.
وی افزود: ورود کالاهای همراه مسافر در سال های گذشته فقط شامل بازارهای اروند و کنزالمال می شد اما اکنون کل بازارهای آبادان و خرمشهر شامل  سهمیه 700 میلیون دلاری که دولت به این موضوع در منطقه آزاد اروند اختصاص داده ، شده است.
وی ادامه داد: برگزاری این ستاد و حضور مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی شهرهای ابادان و خرمشهر بیانگر ارائه خدمات  بهتر به مهمانان نوروزی سال 1397 است.
موسوی به تغییر رویکرد و ساختار گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و بیان کرد : با توجه به این تغییرات و آغاز دو جشنواره خرید شاهد تحول بسیار خوب در حوزه اصناف ،تجار و بازرگانان منطقه خواهیم بود و شاهد حضور بیشتر مهمانان نوروزی در این منطقه خواهیم  بود.
وی در ضمینه مشارکت  بین سازمان منطقه آزاد اروند و فرودگاه بین المللی آبادان ، گفت : خوشبختانه در بحث فرودگاهی با تدابیر سازمان منطقه آزاد اروند و همت مدیر فرودگاه آبادان نسبت به سال های گذشته اقدامات عمرانی ، زیر ساختی و نرم افزاری بسیار زیاد و خوبی انجام شده است و مهمانانی که از طریق هوایی وارد این منطقه می شوند شاهد این تغییرات و خدمات خواهند شد.
دبیر ستاد نوروزی سال 1397 سازمان منطقه آزاد اروند از آغاز بکار دبیرخانه ستاد نوروزی خبرداد  و افزود : از امروز دبیرخانه ستاد نوروزی در سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل می شود و کلیه دستگاه و ادارات می توانند نظرات خود را به این دبیرخانه ارائه دهند.
وی اظهار کرد: نگاهمان نباید به این جلسات نگاه حمایت مالی منطقه آزاد اروند به ادارات و دستگاه های اجرایی باشد بلکه ماهیت برگزاری این جلسات مدون و هدفمند کردن برنامه ها برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان منطقه و گردشگران داخلی و خارجی است.
وی تاکید کرد: ساختارها در منطقه آزاد اروند باید بومی شوند زیرا تا کنون این ساختارها استانی بوده است که می بایست این نیز بومی منطقه شود و احکام ادارات و دستگاه های اجرایی عضو این ستاد هر چه سریعتر حاضر و به آن ها ارائه شود.
دبیر ستاد نوروزی سال 1397 سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت ادارات و دستگاه های اجرایی شهرهای آبادان و خرمشهر اقدامات موازی انجام ندهند و راهکارها و برنامه های خود را به دبیرخانه ستاد ارائه دهند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو