لزوم پیگیری جدی نمایندگان برای تصویب «منطقه آزاد سیستان»

مدیر پروژه منطقه آزاد سیستان گفت: دولت و ائمه جمعه شیعه و سنی، هر یک به‌خوبی در خصوص ایجاد منطقه آزاد سیستان ادای وظیفه کرده‌اند، امروز نوبت نمایندگان استان است که تصویب آن را در مجلس با جدّیت پیگیری کنند.

به گزارش فرینا، منصور حجازی‌نیا در نشستی با حضور اصحاب رسانه، افزود: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله منطقه سیستان، که کشاورزی، اشتغال و معیشت مردم این منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، ایجاد منطقه آزاد در سیستان می‌تواند گامی مؤثر در جهت رفع قسمت بزرگی از مشکلات مردم باشد.

حجای نیا گفت: پیشنهاد منطقه آزاد سیستان دو سال پیش به‌صورت یک لایحه، به‌همراه 7 منطقه آزاد در سایر نقاط کشور، به مجلس ارائه شده و در این خصوص، دولت و ائمه جمعه شیعه و سنی، هر یک به‌خوبی ادای وظیفه کرده‌اند، امروز نوبت نمایندگان استان است که تصویب آن را در مجلس با جدّیت پیگیری کنند.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی قرار گرفته و می‌تواند نقشی مؤثر در ترانزیت داشته باشد، چرا که به‌دلیل امنیت بیشتر و صرفه اقتصادی، افغانستان و کشورهای آسیای میانه تمایل زیادی به انتقال کالا از طریق منطقه سیستان به آب‌های آزاد در چابهار دارند.

مدیر پروژه منطقه آزاد سیستان گفت: سال گذشته، کشور افغانستان 25 میلیارد دلار از مبادی مختلف، واردات داشته است، در حالی که تنها 200 میلیون دلار آن از مرز میلک صورت گرفته است.

حجازی‌نیا با بیان اینکه ما منطقه آزاد و بندر چابهار را مکمل منطقه آزاد سیستان می‌دانیم، افزود: توسعه بندر چابهار، که بحمدالله امروزه ظرفیت آن به 8.5 میلیون تن رسیده است، موجب رونق منطقه آزاد  سیستان نیز خواهد شد.

مدیر پروژه منطقه آزاد سیستان گفت: از مجمع نمایندگان استان انتظار داریم در روزهای آینده برای جلب‌نظر نمایندگان دیگر استان‌ها در جهت تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد سیستان تلاشی جدی را آغاز کنند.

امتیاز به خبر :