تشکیل کمیته مشترک منطقه آزاد ارس و شهرداری جلفا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه مشترک ارس و شهرداری جلفا تشکیل کمیته مشترک برای آسیب شناسی و تعیین طرح های عملیاتی مناسب را راهکار اساسی برای رفع مشکلات دانست.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در جمع شورای شهر و مدیران شهرداری جلفا گفت: نامتوازن بودن ارائه خدمات عمومی و بروز مشکلات ترافیکی و شهری با همفکری و همکاری مدیران ارس و شهرداری قابل حل است.

عرب باغی افزود: با تشکیل کمیته مشترک و هزینه صحیح منابع، امکان ارائه خدمات عمومی مناسب در محدوده مدیریتی 850 هکتاری شهرداری نیز وجود دارد.

وی گفت: جلفا باید ویترینی از زیبایی و فرهنگ کشور باشد و نیازمند افکار، تصمیم ها و اجرای پروژه های بزرگ و ماندگار برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر لزوم ساماندهی سریع فلکه مرزداران افزود: این منطقه مسیر ورود اتباع خارجی و گردشگران به ایران است و به هیچ وجه در شان ارسوندان و گردشگران نیست.

عرب باغی با انتقاد از دیدگاه های سطحی ناشی از بی اطلاعی مسئولین در رده های مختلف مدیریتی کشوری و استانی نسبت به منطقه آزاد ارس، گفت: بخشی نگری از سوی ارگان های مختلف بلای جان ارس شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها و سازمان ها مباحث مالی را برعهده ارس می اندازند، افزود: برای مثال در حوزه گردشگری، روستای اشتبین که قابلیت تبدیل به منطقه توریستی و جذب گردشگران خارجی و تحول اقتصادی در این منطقه را دارد، متاسفانه تنها سرمایه گذاری انجام شده از سوی ارس بوده و هیچ خبری از میراث فرهنگی نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم تدوین برنامه های فرهنگی بامحوریت مفاخر و مشاهیر منطقه، جلب اعتماد مردم و بهره مندی از مشارکت های مردمی، تفاهم و همفکری و دوری از تعصب های بی جا را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف ارس خدمت واقعی به مردم است و آماده همکاری صد درصدی برای تحقق بیش از پیش این امر هستیم.

عرب باغی در ادامه با اشاره به اماکن و اراضی متروک و بدون استفاده تحت تملک برخی سازمان ها و ارگان ها، افزود: گمرک، راه آهن و آموزش و پرورش اطلاع ندارند چه ثروت عظیمی در ارس دارند.

وی گفت: اراضی تحت اشغال برخی سازمان ها بهترین مزیت برای درآمدزایی و ارائه خدمات به کارکنان خود و کمک به زیباسازی شهر جلفا است.




 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :