چابهار نقطه مهم توجه در فعالیت های اقتصادی کشور

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: چابهار نقطه مهم توجه در فعالیت های اقتصادی کشور و جایگاه مهمی در سیاست های اقتصادی دولت دارد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور جمعه شب در جمع مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: کسانی که در مجموعه دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد فعالیت می کنند مسئولیت های سنگینی دارند .
بانک افزود :24 سال از عمر منطقه آزاد چابهار می گذرد و انتظار کشور و فعالان اقتصادی این است که این منطقه بتواند در راستای رسیدن به اهداف و برنامه های اقتصادی سهم موثرتری داشته باشد .
وی ادامه داد: امکان مقایسه شرایط و وضعیت فعلی مناطق آزاد کشور با مناطق آزاد در منطقه همچون جبل علی وجود ندارد و شرایط مقایسه ای را باید نسبت به سرزمین اصلی و نقاط همجوار منطقه آزاد سنجید.
مشاور رییس جمهور تصریح کرد: تلاش برای رفع موانع و نواقص، ایجاد امکانات مناسب تر و جدیدتر برای مناطق آزاد، استفاده از ظرفیت های مشاوره ای در طرح های توسعه ای و پروژه ها و استفاده از ظرفیت جوانان به عنوان نیروی محرکه و خلاقیت از جمله موارد اولویت دار و فعلی مناطق آزاد در کشور است.
بانک گفت: مناطق آزاد به دنبال فرصت های جدید برای رونق فعالیت های اقتصادی، حمایت از بخش خصوصی، سرمایه گذاری خارجی و کسب و کار نوین باشند.
وی با اشاره به شرایط سخت سرمایه گذاری در ایران گفت: ایران هنوز در معرض خطر تحریم قرار دارد و باید بدنه اقتصاد کشور آمادگی مواجهه با هر تحریمی را داشته باشد. ثبات مدیریت در کنار توجه به رسیدن به اهداف و برنامه ها در چارچوب سیستم اجرایی لازم و ملزوم یکدیگرند و به این دو مقوله باید در کنار هم توجه کرد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دربراه آخرین اقدامات در خصوص بندر چابهار گفت: چشم انداز خوبی در مذاکرات اخیر با وزیر محترم راه و شهرسازی برای توسعه چابهار در حوزه زیرساخت های حمل و نقل، هم چون راه آهن، بندر و فرودگاه چابهار وجود داشت و همکاری های وزارت راه در چابهار افزایش می یابد.
مشاور رییس جمهور هم چنین درباره وضعیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد گفت: سرمایه گذار به تضمین های کافی و آینده نگرانه برای حفظ سرمایه خود در مناطق آزاد نیاز دارد و یکی از کارهای مهم سازمان های مناطق آزاد ایجاد اعتماد و داشتن برنامه برای جلب و جذب سرمایه گذار است.
وی افزود: داشتن برنامه کلان و استراتژیک در کنار مشاوره و طراحی خاص برای هر برنامه و پروژه در حوزه سرمایه گذاری در مناطق آزاد ضروری است.
مرتضی بانک تاکید کرد: از خدمات و تجربه مشاورین و متخصصین کارآمد در مناطق آزاد استفاده کنیم تا از سرمایه گریزی ها جلوگیری شود.

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو