پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس امسال در بین مناطق آزاد ایران برگزار می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش گستره پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس به مناطق آزاد ایران خبر داد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده در آیین رونمایی از پوستر پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس، گفت: پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس امسال در بین مناطق آزاد ایران برگزار می شود.
وی افزود: با تجربه موفق سال گذشته و برگزاری این جشنواره در سطح شمالغرب کشور، در صدد توسعه این جشنواره هستیم.
داداش زاده گفت: مناطق آزاد ایران از تنوع فرهنگی بسیار خوبی برخوردار هستند و حضور گروه هایی از 7 اقلیم مختلف با فرهنگ های متفاوت و غنی می تواند زیبایی های خاصی به جشنواره تئاتر خیابانی ارس ببخشد.
او اظهار داشت: منطقه آزاد ارس در کنار عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران در مسیر کسب عنوان هنر پرورترین منطقه آزاد نیز هست و با برنامه های شاخص هنری از جمله برگزاری مستمر جشنواره تئاتر خیابانی در حال حرکت به این سمت هستیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، تئاتر و به خصوص تئاتر خیابانی را ابزار مهمی برای فرهنگ سازی دانست و گفت: در روزهای گذشته نیز فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای سلامت محور توسط گروه های تئاتر خیابانی در مدارس ارس اجرا شده است.
داداش زاده خاطرنشان کرد: امسال به آموزش هنر در منطقه آزاد ارس نیز توجه ویژه ای داشته ایم و به خصوص در زمینه آموزش تئاتر نیز کلاس هایی در منطقه آزاد ارس، با حضور اساتید تئاتر استان و کشور دایر شده است.
وی در پایان گفت: تئاتر خیابانی ارس در حال تبدیل شدن به یک برند مهم هنری در کشور است و برنامه ریزی توسعه ای چند ساله این جشنواره بر همین اساس انجام شده است.
گفتنی است، آیین رونمایی از پوستر پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس با حضور مسئولان فرهنگی سازمان، استان و شهرستان، پیشکسوتان هنر تئاتر و هنرمندان این عرصه در سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد. پیش از آغاز آیین نیز کارگاه آموزشی بازیگری تئاتر در همین محل برگزار شد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو