بیش از 84 هزار نفر از زمین و دریا وارد جزیره قشم شدند

مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) 84 هزار و 636 نفر از مسیر زمین و دریا وارد جزیره قشم شدند.

به گزارش فرینا؛ پژمان بهرامی گفت: 70 هزار و 952 نفر از مسافران جزیره قشم از نیم روز 14 آذر (سه شنبه) تا ظهر امروز 16 آذر ماه با 17 هزار و 738 دستگاه خودرو از طریق بندر و اسکله پهل وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند.
او افزود: خودروهای ورودی به جزیره قشم شامل اتوبوس، مینی بوس و وسایل نقلیه شخصی مسافران است که میانگین هر خودرو در آمار 4 نفر منظور شده است.
مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیشتر خودروها با 5 نفر و وسایل نقلیه عمومی همچون مینی بوس ها و اتوبوس ها هم به ترتیب بین 20 تا 45 مسافر داشتند و به طور حتم آمار افراد وارد شده از مسیر اسکله پهل به لافت در جزیره قشم بیش از آمار یاد شده است.

وی یادآور شد: روز سه شنبه 6 هزار خودرو، روز چهارشنبه 8 هزار و 700 دستگاه خودرو و تا ظهر پنجشنبه هم سه هزار و 38 خودرو با استفاده از 31 دستگاه لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از اسکله پهل وارد اسکله لافت شدند.
بهرامی همچنین به ورود 13 هزار و 684 مسافر از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم اشاره کرد و گفت: این تعداد مسافر از 15 آذر تا ظهر امروز (پنجشنبه) برای بازدید از ظرفیت های فراوان گردشگری و بازار مناسب خرید وارد جزیره قشم شدند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد. این جزیره با داشتن ظرفیت های خوب گردشگری همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل های دریایی حرا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، غارهای خوربس، تنگه و دره چاهکوه، بام قشم، سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، آب و هوای کاملا بهاری نیمه دوم سال، غذاهای لذیذی که با ماهیان خلیج فارس طبخ می شوند و مهمتر از همه مهربانی و مهمان نوازی مردمان خونگرم قشم در طول سال میزبان مردمان خوب کشورمان و دیگر گردشگران از نقاط مختلف جهان است.

امتیاز به خبر :