کارگاه‌های "نگاهی نو به دنیای سوزن‌دوزی" و "بلد محلی در حوزه گردشگری بومی"

سازمان منطقه آزاد چابهار باهدف احیای ظرفیت‌های بومی در راستای توانمندسازی به جوامع محلی و تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی، دومین دوره کارگاه "نگاهی نوبه دنیای سوزن‌دوزی" و "بلد محلی در حوزه گردشگری بومی" را برگزار می‌کند.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این کارگاه‌ها با سازوکاری مناسب می‌تواند در حفظ و تداوم فرهنگ و هنر ایرانی نقش مؤثری داشته باشد و در زمینه معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی به دیگر کشورها، گردشگران و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در جوامع محلی کمک کند.
وی افزود: هدف ما ارتقاء کیفی، کمی و به‌روزرسانی سوزن‌دوزی بلوچستان برای نیاز بازار بوده و درواقع ایجاد پل ارتباطی بین صنعتگران و مشتریان به‌صورت مستقیم جهت تأمین لوازم و ضروریات، متناسب با ذائقه زندگی مدرن آن‌ها هستیم.
استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران از پتانسیل‌های بکر و گسترده طبیعی، تاریخی و فرهنگی برخوردار است اما به دلیل نبود نیروهای متخصص و آموزش‌دیده در زمینه گردشگری نتوانستیم به خیل عظیم گردشگران ورودی خدمات مناسبی ارائه دهیم، برگزاری این کارگاه‌ها علاوه بر شناسایی استعدادها باعث ایجاد اشتغال جوانان می شود.
گفتنی است این کارگاه‌ها از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه جاری به مدت سه روز با همکاری مجتمع آموزشی راه رشد، هتل ونوس و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط در سالن رسالت سازمان برگزار می‌شود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو