تجلیل از ۷۰ هنرمند حوزه تجسمی و فعالان هنری خانه هنرمندان قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: ۴۰ تابلو نفیس هنری حوزه تجسمی قشم بنا به استقبال مردم در مجتمع تجاری الماس به معرض دید علاقمندان گذاشته شد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اعلام کرد: گروه تجسمی فعال در خانه هنرمندان از ۲۵ آذر تا پنجم دی ماه  آثار برجسته ۴۰ تن از هنرمندان حوزه تجسمی ‌جزیره قشم از جمله ۱۰  هنرمند روستایی را در مجتمع الماس شهر قشم به تماشا گذاشته است.
او  با اشاره به اقبال عمومی از آثار برتر حوزه تجسمی هنرمندان جریره قشم، اظهارامیدواری کرد که با کمک همه مسئولان فرهنگی شهرستان قشم، یک نگارخانه ویژه با هدف حمایت از هنرمندان این حوزه که با جدبت در پی معرفی فرهنگ و طبیعت قشم هستند، ایجاد شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم همچنین اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بسیار ارزشمند هنرمندان این حوزه در زمینه خلق آثار هنری در بخش های نقش، رنگ و حجم برای نمایش زیبایی ها و فرهنگ و تاریخ جزیره قشم به مردم ایران و جهان، شایسته است یک موزه اختصاصی و دائمی نیز جهت نمایش این آثار در قشم دایر شود.
موسوی اجاق افزود: گروه تجسمی قشم در سال های گذشته با تعداد محدود فعالیت خود را در سطح جزیره آغاز کرد و با حمایت و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعزام مربی از سوی این اداره به روستاها و ارسال فراخوان نمایشگاه تجسمی ویژه قشم  فعالیت های حوزه تجسمی واحد خانه هنرمندان در طول یک سال گذشته به ۸۰ عضو رسید که ۱۵ نفر آنان استعدادهایی هستند که در روستاها شناسایی شدند.
وی با اظهار خرسندی از استقبال خوب مردم علاقمند به آثار هنری در قشم، اعلام کرد: در آئین اختتامیه نمایشگاه قبلی این هنرمندان که هفته گذشته در مجتمع تجاری سیتی سنتر ۲ برگزار شد، ۷۰ تن از هنرمندان حوزه تجسمی و فعالان بخش های مختلف هنری خانه هنرمندان قشم با اهدای لوح، تجلیل شدند.
مدیرکل فرهنگ و ازشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: با برگزاری نمایشگاه های مستمر باید به پویایی چنین گروه هایی توجه ویژه کرد تا بتوانیم از طریق هنر، زیبایی های فرهنگ و تاریخ این سرزمین را حفظ نماییم.
۴۰ تابلو نفیس از آثار برتر هنرمندان حوزه تجسمی جزیره قشم بنا به استقبال مردم از ۲۵ آذر ماه در مجتمع الماس شهر قشم برپا شده و قرار است تا پنجم دی ماه همه روزه صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ۱۹ تا ۲۱ ادامه داشته باشد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو